سامسونگ در دادگاه اپل را شکست داد!

به گزارش کلیک، بر  اساس رأی دادگاه، دو مورد از ادعا های اپل در مورد حقوق انحصاری فاقد اعتبار بود و این شرکت هیچ سند و مدرکی در مورد آن‌ ها به دادگاه ارائه نکردند. سامسونگ طی انتشار بیانیه‌ ای، اذعان کرد که از پیروزی ارزشمند خود در دادگاه تجدید نظر خرسند است و  روشن شده است که اپل هیچ گاه نباید در مورد دو مورد از ادعاهای خود  در مورد حقوق انحصاری خود  داد خواهی می کرد.

سامسونگ در دادگاه اپل را شکست داد!

به گزارش کلیک، بر اساس رأی دادگاه، دو مورد از ادعا های اپل در مورد حقوق انحصاری فاقد اعتبار بود و این شرکت هیچ سند و مدرکی در مورد آن‌ ها به دادگاه ارائه نکردند. سامسونگ طی انتشار بیانیه‌ ای، اذعان کرد که از پیروزی ارزشمند خود در دادگاه تجدید نظر خرسند است و روشن شده است که اپل هیچ گاه نباید در مورد دو مورد از ادعاهای خود در مورد حقوق انحصاری خود داد خواهی می کرد.

همچنین سامسونگ این موضوع را مطرح کرد که پیروزی در این دادگاه می‌ تواند مشتری را تحت تاثیر قرار دهد و دو شرکت باید در بازار موبایل رقابت کنند نه در دادگاه!

این در حالی است که اپل در اوایل سال 2014 برای نخستین بار از سامسونگ شکایت کرد و اتهام تخلف در مورد برخی از موضوعات مربوط به حقوق انحصاری مرتبط با گوشی هوشمند را به این شرکت کره‌ای وارد کرد. سامسونگ از پذیرفتن این اتهام سر باز زد و مسئولان این ادعا را رد کردند. شرکت در اقدامی، دست به مقابله به مثل زد و با طرح یک دعوی مدعی شد که این اپل است که در مورد برخی از موضوعات مرتبط حقوق انحصاری تخلف کرده است. عدم اعتبار برخی از ادعاهای اپل در مورد حقوق انحصاری و نداشتن مدرک در مورد آن در طول فرآیند دادخواهی برای دادگاه محرز شد.

سه مورد از ادعاهای اپل در مورد حقوق انحصاری خود و دو مورد از ادعا های سامسونگ در همین مورد در دادگاه روز جمعه مورد بررسی قرار گرفت و حکم دادگاه در مورد این پرونده صادر شد. اپل در این دادگاه به دنبال اخذ 2.2 میلیارد دلار جریمه بود، اما یکی از قضات هیئت داوران سامسونگ را به پرداخت تنها 119.6 میلیون دلار محکوم کرد.

طبق حکم منتشر شده توسط هیئت داوری دادگاه، سامسونگ در مورد یکی از ادعاهای اپل هیچ تخلفی انجام نداده است و دو ادعای دیگر اپل یعنی تصحیح خودکار (auto-correct) و باز کردن قفل گوشی با کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش (slide-to-unlock) فاقد اعتبار بود و درخواست این شرکت برای دریافت جریمه مورد پذیرش دادگاه قرار نگرفت.

دادگاه حکم صادر شده مبنی بر پرداخت جریمه 158،500 دلاری از سوی اپل به سامسونگ را پذیرفت و این حکم به خاطر تخلف اپل در مورد یکی از حقوق انحصاری سامسونگ بود. سامسونگ در اختلاف طولانی خود با اپل در مورد حقوق انحصاری دو شرکت که دادگاه‌های مربوط به آن در دادگاه فدرال کالیفرنیا برگزار می‌شد، در ماه دسامبر به رقیب خود 548 میلیون دلار پرداخت کرد؛ این پرونده برای تجدید نظر به دیوان عالی آمریکا ارجاع داده شد.

دو شرکت رقیب اپل و سامسونگ در سال 2014 تصمیم گرفتند تمام اختلافات خود را در این مورد کنار بگذارند و یک آتش بس نسبتا پایدار در بین خود ایجاد کنند.

شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند حدوداً در دوازده کشور با یکدیگر اختلاف دارند و هر یک از این شرکت‌ ها دیگری را به جرم تخلف در مورد ویژگی‌ های اختصاصی تبلت‌ها و گوشی‌های پرچمدار خود متهم می‌کند. اما هیچ یک از این شرکت‌ها نتوانسته است دیگری را از میدان رقابت خارج کند و همه آن‌ ها تصمیم گرفته اند اختلافات خود را کنار بگذارند و اقدامی علیه یکدیگر انجام ندهند.

منبع: msn

ارسال نظر