گوشی مجهز به نمایشگر تاشو سامسونگ سال آینده معرفی می‌شود

ظاهرا سامسونگ در سال ۲۰۱۷ سرانجام از گوشی هوشمند منحصر به فرد و مجهز به صفحه نمایش تاشو خود رونمایی می‌کند. اخبار مرتبط با محصول به تازگی از سوی سایت ETNews منتشر شده است.

گوشی مجهز به نمایشگر تاشو سامسونگ سال آینده معرفی می‌شود

مدت‌هاست که شایعات زیادی در رابطه با تلاش‌های سامسونگ به منظور طراحی و عرضه یک گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش قابل خمش را شنیده‌ایم. ایده مربوط به تولید محصولی این چنینی سال‌هاست که در برنامه عملکردی سامسونگ قرار دارد. اما به واقع تولید گوشی هوشمندی که نمایشگر آن قابل تا شدن باشد ساده نیست! چگونه می‌توان پنل نمایشگری تولید کرد که بدون بروز هیچ مشکلی از بخش میانی تا شود؟ اگرچه طی چند سال اخیر در این زمینه پیشرفت‌های فوق‌العاده به وجود آمده، اما تعبیه پنلی این چنینی در کنار سایر قطعات سخت افزاری مورد نیاز به منظور تولید یک گوشی هوشمند امری فوق‌العاده دشوار است!

سامسونگ پیش از این نشان داده که همواره به نوآوری در طراحی نمایشگر محصولاتش اهمیت خاصی می‌دهد. سامسونگ اولین شرکتی بود که واژه فبلت را ابداع کرد و گلکسی نوت اورجینال این شرکت اولین گوشی هوشمندی بود که از صفحه نمایشی بزرگ و ۵٫۳ اینچی بهره‌مند شده بود. البته این اقدام سامسونگ در آن زمان از سوی شرکت‌هایی همچون اپل مورد تمسخر واقع شده بود اما با این حال دیدم که نوآوری سامسونگ در طراحی فبلت گلکسی نوت بسیار موفقیت‌آمیز بود. همچنین سامسونگ چندی پیش در ایده‌ای جالب و جدید دیگر برخی از محصولاتش را به صفحه نمایش‌هایی با لبه‌های خمیده مجهز کرد. این ایده سامسونگ هم ایده بسیار نو محسوب می‌شد که به مرحله پیاده‌سازی رسید و هم اکنون هم یکی از پرچمداران این شرکت یعنی گوشی گلکسی S7 Edge به نمایشگری با دو لبه خمیده مجهز است!

بنابراین سامسونگ نشان داده که این پتانسیل را دارد تا درزمینهٔ صفحه نمایش همواره نوآوری‌های جالب توجهی را به مرحله پیاده‌سازی برساند. این کمپانی کره‌ای سال گذشته رسما اعلام کرده بود که در تلاش است تا یک گوشی هوشمند مجهز به نمایشگری تاشو را طراحی و روانه بازار کند. پروژه مربوط به طراحی و ساخت این گوشی با نام اختصاصی Project Valley شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد که هم اکنون پیشرفت‌های جالب توجهی را داشته است.

۲

به گزارش کلیک، سامسونگ هم اکنون طراحی نمایشگرهای تاشو خود را به پایان رسانده و به زودی تولید انبوه این پنل‌های نمایشگر را آغاز می‌کند. ظاهرا تولید انبوه این نمایشگرها طی شش ماه دوم سال ۲۰۱۶ آغاز می‌شود و به زودی سامسونگ از گوشی هوشمندی منحصر به فرد و مجهز به نمایشگری این چنینی پرده‌برداری خواهد کرد. بنا به گزارش سایت ETNews ظاهرا سامسونگ در سال ۲۰۱۷ اولین گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر تاشو خود را روانه بازار خواهد کرد. این گوشی هوشمند احتمالا از نظر سخت افزاری محصولی نسبتا قدرتمند خواهد بود، اما انتظار نداریم که سامسونگ آن را به بهترین بستر سخت افزاری ممکن مجهز سازد چرا که در هر صورت این گوشی اولین نسخه رسمی از گوشی مجهز به نمایشگر تاشو سامسونگ محسوب می‌شود و امکان بروز ضعف‌های طراحی پس از عرضه آن به مراتب زیاد خواهد بود.

متاسفانه در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با این گوشی هوشمند و مشخصات فنی آن ارائه نشده، اما ظاهرا سامسونگ این محصول را به گونه‌ای طراحی می‌کند که هم امکان استفاده از نمایشگر آن در شرایط بسته بودن دستگاه فراهم آمده و هم امکان استفاده از نمایشگر آن در شرایط باز کردن کامل فراهم آید. به بیان دیگر تصویر نمایش داده شده بر روی این دستگاه می‌تواند با توجه به شرایط مد نظر کاربر بر روی کل صفحه و یا بخش کوچکی از آن نمایش داده شود و کاربر به منظور استفاده از دستگاه ملزم به باز کردن نمایشگر آن نخواهد بود.

۱

هنوز مشخص نیست که سامسونگ دقیقا در چه زمانی از این محصول رونمایی می‌کند. همچنین خود سامسونگ در قبال اخبار اخیر منتشر شده در این رابطه عکس‌العملی نشان نداده است. با این وجود همانطور که اشاره کردیم، سامسونگ سال گذشته خبر مربوط به پروژه Valley و تولید گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو را تایید کرده بود. بدون تردید در آینده شاهد انتشار خبرهای بیشتری در این رابطه خواهیم بود.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر