هدست Exynos VR III سامسونگ؛ تحولی بزرگ در دنیای واقعیت مجازی

کلیک - نمونه اولیه Exynos VR III سامسونگ نشان می دهد که تغییرات بزرگی در زمینه هدست های واقعیت مجازی در راه است.

هدست Exynos VR III سامسونگ؛ تحولی بزرگ در دنیای واقعیت مجازی

کسانی که از علاقمندان هدست Gear VR سامسونگ هستند، حتما این مطلب را تا پایان دنبال کنند. شرکت سامسونگ به دنبال ساخت یک هدست واقعیت مجازی با امکانات و ویژگی های بسیار پیشرفته و استثنایی است.

MSIP، یکی از خبرگزاری های بزرگ دولتی کره جنوبی اعلام کرد که شرکت سامسونگ در حال کار بر روی یک نمایشگر واقعیت مجازی all-in-one است که از فناوری مسیریابی که متعلق به شرکت Visual Camp می باشد، استفاده می کند. این هدست که Exynos VR III نام دارد، نه تنها توانایی تعقیب کردن حرکات چشم و دست را دارد بلکه قادر است صدا و حرکات چهره کاربر را نیز تشخیص دهد.

طبق اخبار منتشر شده داشتن توانایی مسیریابی حرکات چشم برای "foveated rendering" بسیار ضروری است. foveated rendering فرایندی است که در آن نمایشگر، گرافیک را فقط بر روی ناحیه متمرکز می کند که کاربر به آن خیره شده است. این کار سبب می شود تا مدارات هدست واقعیت مجازی درگیر رندر کردن کل محیط اطراف نباشند و هم چنین تجربه لذت بخش تری برای کاربر در مورد واقعیت مجازی ایجاد می شود.

واقعیت مجازی

این اولین باری نیست که شنیده می شود سامسونگ مشغول کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی مستقل (بدون نیاز به گوشی هوشمند یا پی‌سی) است. اگرچه هنوز خیلی زود است که بخواهیم بگوییم Exynos VR III مطمئنا چنین هدستی خواهد بود.

علاوه بر این شرکت سامسونگ تایید کرد که در بهار آینده حداقل یکی از هدست های all-in-one آن به رقابت با HTC Vive خواهد پرداخت. گفته می شود که نمونه اولیه از این هدست پشت درهای بسته در کنگره جهانی موبایل امسال به نمایش درآمده است. هم چنین پیش بینی می شود که این هدست دارای یک تراشه جدید ۱۰ نانومتری Exynos 9 باشد، اگرچه این موضوع هنوز تایید نشده است.

تصور ما بر این است که هدست مستقل سامسونگ هنوز راه درازی تا رونمایی رسمی در پیش دارد. اگرچه رقبایی همچون HTC هدست های واقعیت مجازی را معرفی کردند که امسال راهی بازار خواهند شد و نیاز به اتصال به پی‌سی یا تلفن همراه ندارند، اما نمی توان هدست سامسونگ را نیز دست کم گرفت. شاید این هدست در نمایشگاه IFA که سپتامبر امسال برگزار می شود، رونمایی گردد.

ارسال نظر