با رمز عبور WiFi خداحافظی کنید!

محققان نمونه اولیه ای از فناوری تعیین موقعیت را ایجاد کرده اند که بر خلاف نمونه های فعلی تنها به یک نقطه دسترسی وای فای نیاز دارد.

با رمز عبور WiFi خداحافظی کنید!

به گزارش کلیک، گروهی از محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست نمونه اولیه ای از فناوری بی سیم ایجاد کرده اند که به وسیله آن می توان خودرو یا هواپیماهای بدون سرنشین امن تر، خانه های هوشمند تر را که می توانند به لوازم برقی هوشمند و مهم تر از همه به وای فای بدون رمز عبور متصل شوند، تولید کرد. این سیستم تعیین موقعیت وای فای که Chronos نام دارد نقطه دسترسی وای فای را فراهم خواهد کرد که قادر است افراد را در ده ها سانتیمتر و بدون استفاده از سنسورهای خارجی موقعیت یابی کند.

محققان از آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر دانشگاه MIT فناوری را تولید کرده اند که فقط یک نقطه دسترسی برای تعیین محل یک فرد فراهم می کند.

در حال حاضر، روش تعیین موقعیت از روش سه گوش سازی استفاده می کند که نیاز به چند نقطه دسترسی Wi-Fi دارد. اما Chronos دسترسی و فاصله از کاربر را فقط از یک نقطه دسترسی برآورد می کند. همچنین گفته می شود این روش جدید ۲۰ برابر دقیق تر از روش های تعیین موقعیت فعلی است.

برخی از برنامه های عملی این فناوری در رابطه با دسترسی وای فای به مردم در منطقه ای خاص، بدون نیاز به رمز عبور خواهد بود. اما در صورتی که در محلی خاص نباشند این امکان وجود نخواهد داشت. به علاوه می تواند برای خودرو ها و هواپیماهای بدون سرنشین امن تر با برنامه نویسی آن به منظور نگه داشتن فاصله ای امن به دور از مناطق خاصی که افراد زیادی هستند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این فناوری در خانه ای هوشمند آزمایش شده است که در این آزمایش chronos موفق بوده است در ۹۴ در صد مواقع زمانی که فردی در محل خاصی از آپارتمان قرار می گیرد به درستی تشخیص دهد.

در حالی که این فناوری هنوز در مرحله آزمایشی و پژوهشی است، اما اگر این فناوری در واقع برای مصرف کنندگان و استفاده تجاری ارائه شود آنچه می توان با Chronos انجام داد بسیار قابل توجه و جالب خواهد بود.

منبع: androidcommunity

ارسال نظر