خداحافظی گوشی های هوشمند با اس ام اس

پروتکل سنتی ارسال و دریافت اس ام اس (Text Message) و همچنین ارسال و دریافت پیام چند رسانه ای (MMS) به طور کامل از گوشی های همراه هوشمند حذف خواهد شد. به گزارش کلیک،  سیستم ارسال و دریافت اس ام اس که از سال 1986 با ظهور گوشی های تلفن همراه در زندگی ارتباطی بسیاری از افراد نقشی تازه پیدا کرده است، به زودی از گوشی های هوشمند جدید حذف خواهد شد. این قابلیت گوشی های همراه که قدمتی 32 ساله دارد، حضور و استفاده آن در تلفن های هوشمند با ظهور پیام رسان هایی از قبیل واتس اپ و (imessage) رو به افول گذاشته است. شرکت اپل از ابتدا با استفاده از imessage سرویس ارسال پیام متفاوتی را در پروتکل پیام رسان خود وارد کرده است.

خداحافظی گوشی های هوشمند با اس ام اس

به گزارش کلیک، سیستم ارسال و دریافت اس ام اس که از سال 1986 با ظهور گوشی های تلفن همراه در زندگی ارتباطی بسیاری از افراد نقشی تازه پیدا کرده است، به زودی از گوشی های هوشمند جدید حذف خواهد شد. این قابلیت گوشی های همراه که قدمتی 32 ساله دارد، حضور و استفاده آن در تلفن های هوشمند با ظهور پیام رسان هایی از قبیل واتس اپ و (imessage) رو به افول گذاشته است. شرکت اپل از ابتدا با استفاده از imessage سرویس ارسال پیام متفاوتی را در پروتکل پیام رسان خود وارد کرده است.

imessage

اپل با بهره گیری از نرم افزار imessage قادر به تبادل پیام با گوشی های دارای سیستم مک بوک و آیفون هاست. این در حالیست که کاربران این گوشی با دیگر مخاطبین خود می توانند از طریق فیس بوک و یا دیگر پیام رسان ها از جمله واتس اپ تبادل پیام داشته باشند. به گفته مدیر برنامه ریزی شرکت گوگل، پیام های متنی و یا (sms) جز جدا نشدنی عصر ارتباطات است. تبادل اطلاعات خواه متنی و یا تصاویر و .... لازمه عصر ارتباطات است. با افول استفاده از سرویس ارسال متن (اس ام اس)، شرکت گوگل با بهره برداری از سیستمی جدید سعی در نوآوری بسیار مطلوبی در دنیای ارتباطات متنی دارد.

واتس اپ

یکی از محبوب ترین پیام رسان های حال حاضر در گوشی های اندروید و همچنین (IOS) را می توان واتس اپ دانست، پیام رسانی با یک میلیارد کاربر در ماه که بی شک جز کارامدترین نرم افزارهای حال حاضر است. شرکت واتس اپ با همکاری گوگل قصد در طراحی پیام رسانی را دارند که در طی 18 ماه آینده جایگزینی بی رقیب برای پیام رسان متنی حال حاظر گوشی های همراه باشد. نرم افزاری که به گفته گوگل معجزه عصر تکنولوژی خواهد بود.

منبع: msn

ارسال نظر