فیلم های علمی که فریبمان دادند!

هالیوود پر از دروغ است. باورکنید یا نکنید، صنعت ساخت فیلم برای حقیقت نگران نیست. در عوض، کارگردان ها و تهیه کننده ها فیلم های خود را پر از رنگ و لعاب، جلوه های ویژه، دیالوگ های غیر واقعی و اشتباهات علمی می کنند.

فیلم های علمی که فریبمان دادند!

وقتی که صحبت از علم به میان آید، هالیوود به شدت دچار خیال پردازی می شود. استفاده از هیولاها و ابرقهرمانانی که وجودشان امکان پذیر نیست، بلایای طبیعی گسترده که هیچ کجا به چشم نمی خورد. موجودات فضایی که هدفشان فقط نابودی کره زمین است. در واقع هالیوود اساسی ترین قوانین فیزیک را هم نقض می کند.

در ادامه تعدادی از فیلم هایی که پرچم دار در این زمینه هستند را بررسی خواهیم کرد.

'Jurassic Park'

1

بدون شک هر کس دلش یک دایناسور دست آموز می خواهد. به لطف مجموعه فیلم های پارک ژوراسیک همگان بر این باورند که می توان DNA دایناسورها را تغییر داد، آنها را احیا نمود و یا حتی رامشان کرد! هرچند این کار عملا غیر ممکن است ولی می تواند هزینه گزافی داشته باشد و نتیجه هم شگفت انگیز خواهد بود . اگر جنس پوست و گوشت و حتی دندان های یک دایناسور را هم داشتیم باز هم هزینه بازسازی یکی از آنها طولانی و پیچیده است . بهتر اجازه دهیم آنچه در گذشته ای دور منقرض شده، منقرض شده بماند.

'Looper'

عکسی از بازیگران فیلم لوپر عکسی از بازیگران فیلم لوپر

اگر شما یک مجرم هستید و می خواهید یک نفر را به قتل برسانید چرا یک آدمکش را مامور این کار نمی کنید تا به گذشته سفر کند و قبل از اینکه مشکل جدی شود موانع را از سر راحتان حذف کند؟ درست است، در فیلم لوپر با فرضیه سفر در زمان روبه رو هستیم، آن هم برای کشت و کشتار.

نه اینکه همه فیزیکدانان سفر در زمان را امری نشدنی بدانند و آن را رد کرده باشند ولی معتقدند با علمی که فعلا بشر در اختیار دارد و حتی آینده ای نه چندان نزدیک این کار امکان پذیر نیست. عده ای هم پیش بینی کرده اند سفر در زمان تا سال 2074 به واقعیت خواهد شد.

'Iron Man'

مرد آهنی مرد آهنی

در فیلم مرد آهنی تونی استارک راکتور مغناطیسی کوچکی می سازد و آن را در بدن خود جاسازی می کند تا مانع از حرکت ترکش های داخل بدنش به سمت قلب شود. این راکتور و لباس مخصوص قابلیت پرواز و جنگ افزاری نامحدود را به صاحب آن می دهد.

عملا هیچ راهی وجود ندارد که بشود توضیح داد بدن انسان چگونه می تواند این همه انرژی تولید کند و تحت تاثیر اثرت جانبی و مواد رادیواکتیو قرار نگیرد. به عبارت دیگر، این راکتور مغناطیسی اصول شناخته شده ما از فیزیک و ترمودینامیک و حرکت های پرتابه ای را به سبد کاغذهای باطله علم می فرستد.

'Ant-Man'

مرد مورچه ای با لباس مخصوص اش مرد مورچه ای با لباس مخصوص اش

فیلم مرد مورچه ای هم یکی دیگر از مجموعه فیلم های ابرقهرمانانه دنیای سینمای هالیوود است و روایتگر داستان شخصی به نام اسکات لنگ می باشد که دارای یک لباس منحصر به فرد است. لباس این امکان را به او می دهد که به اندازه یک مورچه تبدیل شود و به راحتی هر کاری دلش می خواهد انجام دهد. البته خیال پردازی های هالیوود به اینجا ختم نمی شود و او قدرت کنترل مورچه ها را هم در اختیار دارد.

حقیقت اینجاست که یک سیستم زیستی نمی تواند به یک سیستم زیستی کوچک تر تبدیل شود. چرا که امکان کار کردن اعضای بدن به درستی وجود ندارد و ممکن است بدن متلاشی شود. همه چیز در مقیاس کوچک از تنفس تا گردش خون تغییر می کند و مسلما بدن انسان به گونه ای طراحی نشده است که قابلیت این کار را داشته باشد.

'Into The Storm'

5

فیلم های فاجعه ای که بر اساس وقایع آب و هوا ساخته می شوند اغلب کشش نزدیک تری به علم و فیزیک دارند. فیلم "دورن طوفان" هم از این دست فیلم هاست و تلنگری در مورد حمله گسترده گردبادهای غول پیکر به ما زده می زند.

داستان فیلم در شهر اوکلاهاما اتفاق می افتد که در عرض کمتر از 12 ساعت توسط 4 گردباد غول پیکر مورد حمله قرار می گیرد. این اتفاق غیر ممکن نیست ولی احتمال اینکه 4 گردباد در چنین فاصله زمانی کوتاهی و در یک منطقه اتفاق بیافتد خیلی کم است اما احتمالش وجود دارد. نمونه کوچک این اتفاق در سال 1999 رخ داده است و 2 گردباد تقریبا بزرگ با فاصله 50 مایلی به وجود آمد.

منبع: howstuffworks

ارسال نظر