ارسال تصاویر برهنه انسان به فضا به قصد جلب توجه بیگانگان

دانشمندان ناسا می‌خواهند برای جذب بیگانگان و دعوت به پاسخ از آن‌ها، تصاویری از انسان‌های برهنه را به فضا بفرستند.

ارسال تصاویر برهنه انسان به فضا به قصد جلب توجه بیگانگان

خوشبختانه، بیگانگان فرضی نباید از برهنگی‌ها خیلی شوکه شوند. این عکس‌ها عکس‌های گرافیکی از انسان‌های برهنه نیستند، بلکه نقاشی یک مرد و یک زن برهنه در کنار تصویری از DNA انسان هستند. زن و مرد برای اینکه جذاب‌تر به نظر برسند دست تکان می‌دهند.

این تصویر در تحقیقی که بخشی از پروژه‌ای به نام «فانوس دریایی در کهکشان» (BITG) است توسط دانشمندان ناسا مطرح شده است. هدف اصلی پروژه BITG ارسال پیام به تمدن‌های بیگانه است.

دانشمندان بر این باورند که تصویر پیکسلی یک مرد و زن برهنه در حال تکان دادن دست می‌تواند به ما در برقراری تماس با موجودات دیگر کمک کند.در کنار پیکرهای برهنه و تصویر DNA، دانشمندان سعی کرده اند گرانش را نیز به تصویر بکشند. همه اینها به یک پیام باینری به‌روز شده تبدیل می شود که می تواند به فضا ارسال شود. دانشمندان بر این باورند که پیام کدگذاری شده باینری به احتمال زیاد توسط بیگانگان قابل درک است.

آنها در مطالعه خود توضیح می دهند که اگرچه مفهوم ریاضیات از نظر انسانی به طور بالقوه برای هوش فرازمینی غیرقابل تشخیص است، اما مفهوم دودویی احتمالاً در هوش جهانی یکسان است. دودویی ساده ترین شکل ریاضیات است، زیرا فقط دو حالت متضاد را شامل می شود: صفر و یک، بله یا نه، سیاه یا سفید، جرم یا فضای خالی.

پیام پیشنهادی شامل مفاهیم اساسی ریاضی و فیزیکی برای ایجاد یک وسیله ارتباطی جهانی است که به دنبال آن اطلاعاتی در مورد ترکیب بیوشیمیایی حیات روی زمین، موقعیت زمان‌بندی شده منظومه شمسی در کهکشان راه شیری نسبت به خوشه های کروی شناخته شده به همراه تصاویر دیجیتالی منظومه شمسی و سطح زمین است.

این اولین بار نیست که تصاویر انسان های برهنه به فضا ارسال می‌شود. پلاک‌های پایونیر که در مأموریت‌های پایونیر ۱۰ در ۱۹۷۲ و پایونیر۱۱ در ۱۹۷۳ به فضا فرستاده شد، نقاشی‌هایی از انسان‌های برهنه را نشان می‌داد. این پلاک‌ها به آنتن‌هایی متصل شده اند که تا به امروز همچنان از زمین دور می‌شوند.

آخرین سیگنال کاوشگر پایونیر۱۰ در تاریخ ژانویه ۲۰۰۳ از فاصله ۷.۶ میلیارد مایلی (۱۲.۲ میلیارد کیلومتر) فراتر از محدوده منظومه شمسی به زمین فرستاده شد.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر