باکتری های سالم روده به مبارزه با سرطان کمک می کنند

محققان در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس شعبه جنوب غربی، کشف کرده اند:چگونه باکتری های سالم روده می تواند به غدد لنفاوی و تومورهای سرطانی در سایر نواحی بدن بروند و اثربخشی برخی از داروهای ایمونوتراپی را تقویت کنند. این یافته ها می توانند به درمان های جدید سرطان منجر شوند.

باکتری های سالم روده به مبارزه با سرطان کمک می کنند

دانشمندان توضیح داده اند: ما اکنون به دانش بهتری از تأثیر باکتریهای داخل روده بر ریه، سینه یا پوست، دست یافته ایم و امیدواریم در آینده از این دانش برای توسعه و بهبود رویکردهای مبارزه با سرطان استفاده کنیم.
تیم تحقیقاتی با آزمایش بر روی موش هایی با تومورهای ملانوما، دریافتند که چگونه نوعی از ایمونوتراپی به نام مهار کننده وارسی ایمنی، بر حرکت میکروب های روده در بدن تأثیر می گذارد. مهارکننده وارسی ایمنی، نوعی از ایمونوتراپی است که با هدف قرار دادن وارسی ایمنی که کارش تنظیم و کنترل دستگاه ایمنی است، به جنگ با سرطان می رود.
پژوهشگران مشاهده کردند:مهار کننده های وارسی ایمنی، علاوه بر این که باعث افزایش فعالیت سیستم ایمنی بدن در برابر تومورها می شوند می توانند التهاب در دستگاه گوارش را افزایش دهند که این امر، منجر به بازسازی غدد لنفاوی در روده می شود.
در اثر این تغییرات، باکتری ها می توانند از روده به غدد لنفاوی در نزدیکی تومور یا خود تومور سفر کنند و مجموعه ای از سلول های ایمنی را فعال کنند که برای از بین بردن سلول های تومور به کمک مهار کننده های وارسی ایمنی می آیند.
این یافته ها همچنین نشان داده اند: آنتی بیوتیک ها، که می توانند بیشتر میکروب های روده را از بین ببرند، می توانند اثربخشی ایمونوتراپی را کاهش دهند زیرا باکتری ها دیگر نمی توانند نقش کمکی را برای مهار کننده های وارسی ایمنی ایفا کنند.
تیم تحقیقاتی اکنون در تلاش است تا از این یافته ها برای توسعه درمان های باکتریایی به منظور تقویت اثربخشی مهار کننده های وارسی ایمنی استفاده کنند.
یافته های تحقیقاتی این مطالعه در مجله Science Immunology منتشر شده اند.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر