توییتر به‌زودی به سازمان‌ها اجازه می‌دهد حساب‌های مرتبط با خود را شناسایی کنند

ایلان ماسک به عنوان راهکاری برای مقابله با حساب‌های جعلی، می‌خواهد به سازمان‌ها این امکان را بدهد که حساب‌های مرتبط با خود را شناسایی کنند.

توییتر به‌زودی به سازمان‌ها اجازه می‌دهد حساب‌های مرتبط با خود را شناسایی کنند

تنها چند روز پس از شروع به کار توییتر بلو 8 دلاری و دریافت تیک آبی از طریق این سرویس، حساب‌های جعلی زیادی مشابه افراد و شرکت‌‌های مطرح موفق به دریافت تأییدیه شدند. حالا مالک جدید توییتر، ایلان ماسک گفته سازمان‌ها به‌زودی می‌توانند حساب‌های مرتبط با خود را شناسایی کنند.

سرویس جدید بلو بخاطر تیک آبی که به کاربران در ازای 8 دلار ارائه می‌کند، هرج‌ومرج‌های زیادی ایجاد کرده و مشکلات تا جایی پیش رفته است که این شبکه اجتماعی روز جمعه تصمیم به توقف ثبت‌نام‌های جدید گرفت. حالا ظاهراً توییتر می‌خواهد با راهکار جدیدی، کمی از مشکلات این سرویس کم کند.

توییتر امکان شناسایی حساب‌ها را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند
ماسک در توییتی از امکان شناسایی حساب‌های مرتبط توسط سازمان‌ها در آینده نزدیک خبر داده است:

«با قابلیتی که به‌زودی منتشر می‌شود، توییتر به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که سایر حساب‌های توییتر واقعاً مرتبط با خود را شناسایی کنند.»


ماسک اطلاعات بیشتری درباره این ویژگی منتشر نکرده، اما همان‌طور که گفتیم، به نظر می‌رسد این کار پاسخی هرچند جزئی به مشکلاتی باشد که توسط نسخه جدید سرویس توییتر بلو ایجاد شده‌اند.

در کنار افراد مشهور، حساب‌های جعلی برای شرکت‌های مطرح هم موفق به کسب تیک آبی شده‌اند. اگرچه برخی حساب‌های جعلی پس از دریافت تیک آبی شروع به انتشار توییت‌های خنده‌دار کردند، اما تعدادی از آنها واقعا به شرکت‌ها آسیب زدند.

برای مثال حساب جعلی شرکت داروسازی «ایلای لی‌لی» با انتشار توییتی مبنی بر رایگان‌شدن انسولین، باعث کاهش 4.37 درصدی یا نزدیک به 15 میلیارد دلاری ارزش بازار این کمپانی شد.

حالا راهکار جدید ایلان ماسک ظاهراً مانع از دریافت تیک آبی توسط حساب‌های جعلی شرکت‌ها می‌شود. علاوه بر این، به نظر می‌رسد ثروتمندترین فرد جهان بالاخره متوجه این موضوع شده که توییتر به تیم قدرتمندی برای بررسی محتوا نیاز دارد، مخصوصاً که بسیاری از شرکت‌ها دیگر تمایلی به تبلیغات در این شبکه اجتماعی ندارد.

منبع : آخرین خبر

ارسال نظر