دختر ۸ ساله برزیلی جوانترین ستاره شناس جهان شد

جوانترین ستاره شناس جهان یک دختر ۸ ساله برزیلی به نام نیکل اولیویرا است که به برنامه ناسا برای جستجوی سیارک‌ها پیوسته است.

دختر ۸ ساله برزیلی جوانترین ستاره شناس جهان شد

به نقل از دیلی میل، «نیکل اولیویرا» ساکن فورتالزا برزیل، از زمانی که نوپا بود به فضا علاقه داشت. او در سن ۸ سالگی به دلیل همکاری با ناسا لقب جوان‌ترین ستاره شناس جهان را دریافت کرده است. او طی این پروژه در سیمنارها نیز باید شرکت کند.

پروژه‌ای که او در آن شرکت کرده «شکارچیان سیارک» (Astroid Hunters) نام دارد و مخصوص جوانان علاقمند به علم است تا آنها بتوانند اکتشافاتی انجام دهند.

او با یک رایانه و دو نمایشگر بزرگ کار می‌کند و بیشتر اوقات فراغت خود را به مطالعه تصاویری از آسمان شب (برای ردیابی صخره‌های فضایی) می‌گذراند که به وسیله تلسکوپ ثبت شده‌اند.

نیکل اولیویرا ستاره شناس

او در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد ۱۸ سیارک رصد کرده و تصمیم دارد به احترام دانشمندان برزیلی و اعضای خانواده اش آنها را نامگذاری کند.

البته چند سال طول می‌کشد تا ۱۸ اکتشاف او به عنوان صخره‌هایی فضایی تأیید شوند. اما در صورت تأیید آنها، این دختربچه ۸ ساله جوان‌ترین کاشف سیارک در جهان خواهد بود.

در این صورت او رکورد جوان‌ترین کاشف سیارک جهان را خواهد شکست.

این رکورد به لوییجی سانینو ستاره شناس آماتور ایتالیایی تعلق دارد که در سن ۱۸ سالگی دو سیارک در سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ را رصد کرد.

جالب ست بدانید: کشف سیاره جدید در منظومه شمسی | سیاره ای به اندازه مریخ!

منبع: مهر

ارسال نظر