طرح مفهومی کره ای ها برای ریه مصنوعی سوپر لانگ

ایده ریه مصنوعی سوپر لانگ (Super Lung) که توسط طراحان کره‌ای مطرح شده، تا 300 برابر کارایی بیشتری نسبت به ریه معمولی داشته و نیاز انسان به بازدم را کاهش می‌دهد.

طرح مفهومی کره ای ها برای ریه مصنوعی سوپر لانگ

طرح مفهومی کره ای ها برای ریه مصنوعی سوپر لانگ

افزایش مشکلات ریوی طی سال‌های اخیر دانشمندان و پزشکان را نگران کرده است. به همین خاطر طراحان کره‌ای دست به کار شده‌اند تا با ساخت یک ریه مصنوعی، مشکلات مربوط به تنفس را برای همیشه برطرف کنند.

«سوپر لانگ» (Super Lung) یک ریه فلزی مصنوعی است که با الهام از سیستم تنفسی کارآمد پرندگان ساخته شده و از جلبک برای تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن استفاده می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید، پرندگان نیز برای تنفس به ریه‌های سالم نیاز دارند. اما ریه آن‌ها مثل ما منقبض و منبسط نمی‌شود. در عوض، کیسه‌های هوایی متعددی در سراسر بدنشان توزیع شده که هوا را در ریه به جریان انداخته و آن را پاک‌سازی می‌کنند. جلبک‌های سوپر لانگ نیز با همین هدف درون دستگاه تعبیه شده‌اند.

در واقع جلبک‌ها از چند کیسه هوای قدامی برای جریان هوا استفاده می‌کنند. این امر نیاز به بازدم را کاهش داده و جلوی عفونت‌های ریوی را می‌گیرد. طبق گفته طراحان، ریه مصنوعی تا 300 برابر کارایی بیشتری نسبت به ریه معمولی دارد.

طرح سوپر لانگ به منظور تغییر کامل سیستم تنفسی انسان مطرح شده است؛ بدان معنا که بشر به جای 20 تا 25 هزار تنفس در روز، تنها یک بار نفس بکشد. ایده کره‌ای‌ها قدری بلندپروازانه به نظر می‌رسد. با این حال باید دید پژوهشگران راهی برای رسیدن این پروژه به مرحله تولید پیدا خواهند کرد یا خیر. شما چه فکر می‌کنید؟

ارسال نظر