ایلان ماسک: سال 2029 انسان به مریخ می‌رود

به پیش بینی ایلان ماسک تاریخ اولین فرود انسان به سیاره مریخ سال 2029 خواهد بود. 

ایلان ماسک: سال 2029 انسان به مریخ می‌رود

به گزارش کلیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک چهارشنبه، در توییترش در پاسخ به پیامی مبنی بر اینکه چه زمانی ممکن است اولین فرود خدمه انجام شود، نوشت: «من فکر می‌کنم در سال ۲۰۲۹ اولین خدمه در مریخ فرود بیایند.»

بر اساس گزارش سایت digitaltrends؛ ماسک ۲۰ سال پیش SpaceX را با هدف ایجاد یک سیستم موشکی قابل استفاده مجدد برای کاهش هزینه پرتاب و افزایش دسترسی به فضا تأسیس کرد.

گفته شده، او با موشک فالکون ۹ در حال حاضر فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد و ماهواره‌هایی را برای سازمان‌ها پرتاب می‌کند، از این رو به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.

ایلان ماسک: سال 2029 انسان به مریخ می‌رود

پیش‌بینی‌های ایلان ماسک اغلب اشتباه است

گزارش‌ها حاکی از آن است که پیش‌بینی‌های ماسک معمولا اشتباه هستند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶، او پیش‌بینی کرد که انسان‌ها در سال ۲۰۲۶ به مریخ می‌رسند، تاریخی که اکنون تعداد کمی از مردم آن را واقعی می‌دانند. حتی سال ۲۰۲۹ بلندپروازانه به نظر می‌رسد، و هنوز کار زیادی برای هموار کردن راه برای چنین ماموریت جسورانه‌ای باید انجام شود.

با توجه به تایید مقررات، Starship می‌تواند اولین پرواز آزمایشی خود را در یکی دو ماه آینده انجام دهد، با یک ماموریت موفقیت‌آمیز که آن را در مسیر فرود روی ماه در سال‌های آینده قرار می‌دهد، قبل از اینکه هر گونه سفری به سیاره قرمز انجام شود.

ایلان ماسک درباره پیشرفت توسعه استارشیپ در یک رویداد ویژه ماه گذشته اعتراف کرد که احتمالا موانعی برای قدرتمندترین موشک SpaceX تا به امروز وجود خواهد داشت، اما گفت که مطمئن است مهندسان می‌توانند فضاپیماهایی را طراحی کنند که برای پرواز انسان قابل اعتماد باشند.

جالب است بخوانید: دعوت ایلان ماسک از پوتین برای مبارزه تن به تن

ارسال نظر