سقوط ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2031

دانشمندان ناسا اخیرا از پایان عمر ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2031 و سقوط آن درون اقیانوس آرام خبر داده‌اند.

سقوط ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2031

سقوط ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2031

ناسا اخیرا اعلام کرده است ایستگاه فضایی بین‌المللی، ژانویه 2031 از کار می‌افتد. این آزمایشگاه پیشرفته که سال 1998 در فضا مستقر شده، پس از طی مسیر 2700 کیلومتری واردPoint Nemo می‌شود؛ مکانی در اقیانوس آرام که فاصله بسیار زیادی از خشکی دارد و به سبب دارا بودن زباله‌های فضایی و ماهواره‌های از کار افتاده، به گورستان فضایی شهرت یافته است.

ناسا برای راه‌اندازی ایستگاه‌های فضایی جدید توافق‌نامه‌ای را با سه شرکت خصوصی «بلو اوریجین»، «نانوراکس» و «نورثروپ گرومن» امضا کرده است. مراکز جدید به احتمال زیاد تا پایان دهه 2020، یعنی پیش از سقوط ایستگاه قدیمی درون آب فعالیت خود را آغاز کرده و پذیرای فضانوردان دولتی و کمپانی‌های خصوصی خواهند بود.

ایستگاه فضایی بین‌المللی علیرغم صرف هزینه‌های بسیار برای تعمیر و نگهداری، تا هشت سال آینده به فعالیت خود ادامه می‌دهد. ناسا قصد دارد از این فرصت برای انجام آزمایش‌های متعدد جهت ارسال فضانوردان به ماه و مریخ استفاده کند. طبق ادعای آژانس، نخستین زن و نخستین فرد رنگین‌پوست تا سال 2025 رهسپار کره ماه می‌شوند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی عظیم‌ترین سازه دست بشر در مدار پایین زمین است و به همین خاطر خارج کردن آن از مدار، چالش بسیار بزرگی به شمار می‌آید. سال 1979 یک گردش نامنظم و کنترل نشده تکه‌هایی از ایستگاه Skylab را در سراسر استرالیا پراکنده کرد. این حادثه هیچ تلفات جانی در بر نداشت اما دانشمندان ناسا باید مطمئن شوند این اتفاق هنگام سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی تکرار نمی‌شود.

ارسال نظر