آیا سیاره ایکس یا نیبیرو وجود دارد؟

تئوری‌های توطئه درباره فضا و نجوم بسیار زیاد است. این تئوری‌ها از فرود آپولو 11 روی ماه شروع می‌شود و تا مارمولک‌های پشت جنبش‌های فراماسونی و ایلومیناتی ادامه دارد. سیاره ایکس یا نیبیرو یکی از این تئوری‌هاست.

آیا سیاره ایکس یا نیبیرو وجود دارد؟

افسانه سیاره ایکس یا نیبیرو چیست؟

مایا نام یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین تمدن‌های منطقه آمریکای مرکزی است. قوم مایا چندین بار در طول ۲ هزار سال گذشته، ظهور و افول داشته است. امروزه تعدادی از مایاها در مکزیک و گواتمالا زندگی می‌کنند.

تقویم مایا و پیش‌بینی‌های آنها چیزی نیست که با گوش ما ناآشنا باشد. تقویم مایاها از سال ۳۱۱۴ پیش از میلاد آغاز شده و روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ به پایان خود رسید.

تقویم مایاها

این تاریخی بود که برخی نظریه‌پردازان به عنوان «پایان دنیا» اعلام کرده بودند؛ فاجعه‌ای آخرالزمانی! اما این روز فرا رسید و هیچ اتفاقی رخ ندارد. به نظر می‌رسید که این نظریه‌پردازها در محاسبات خود اشتباه کرده بودند.

برخی از این افراد ادعا می‌کردند که حیات سیاره ما با برخورد یک جرم فضایی غول‌پیکر که سیاره ایکس یا نیبیرو نام دارد، پایان خواهد یافت. این سیاره سرکش در خارج از منظومه شمسی ما کمین کرده است.

کتاب ذکریا سیچین درباره سیاره ناشناخته

ذکریا سیچین یک نویسنده روسی تبار بود که با کتاب‌های سرگذشت زمین مشهور شد. این نویسنده قادر بود کتاب‌های سومریان را ترجمه کند.

داستان اصلی سیاره ایکس یا نیبیرو در سال 1976 با نوشتن کتاب «سیاره دوازدهم» آغاز شد؛ کتابی که ترجمه منحصربه‌فرد سیچین از خط میخی سومری است. این کتاب درباره نحوه شناسایی سیاره نیبیرو بود که هر 3600 سال یکبار به دور خورشید می‌چرخد.

پایان دنیا

در سال 2011 دنباله‌دار النین درحال نزدیک شدن به زمین بود. بسیاری نگران بودند که این سیاره مرموز به شکل یک دنباله‌دار درآمده و به زمین برخورد خواهد کرد. اما این دنباله‌دار به جای برخورد با زمین، به سمت خورشید رفت و تکه تکه شد.

بعد از آن در سال 2017 دانشمندان اعلام کردند که سیاره نهم را کشف کرده‌اند و از آن چیزی که فکر می‌کردند، این سیاره به زمین نزدیک‌تر است، اما بعد آن را یک سیارک خواندند.

آنانوکی ها، ساکنین سیاره نیبیرو یا ایکس

دانشمندان از دیرباز معتقد بودند که اولین تمدن روی زمین در سومر حدود 6000 سال پیش پدیدار شده است. اما سومری‌ها و مصری‌ها دانش خود را از تمدن قبلی یعنی آنوناکی‌ها به ارث برده‌اند. آنها بر این باورند که آنانوکی‌ها 200,000 سال پیش به زمین آمده‌اند.

آنانوکی

این فضانوردان باستانی برای ادامه حیات سیاره خود به طلای زمین احتیاج داشتند. آنها به زمین آمدند و اولین انسان‌ها را به عنوان برده‌ای برای استخراج طلا بوجود آوردند. برخی از دانشمندان معتقدند باارزش بودن طلا، آفریننده، بردگی و بندگی از اینجا آغاز شده است.

مایکل تلینگر، نویسنده، سیاستمدار، کاشف و مؤسس حزب اوبونتوبا است. او با استناد به کتاب «گمشده انکی» نوشته ذکریا سیچین، کتابی جدید نوشت. کتاب او نشان می‌دهد که چگونه آنوناکی‌ها ما را از قطعات DNA خود ایجاد کرده‌اند و با غیرفعال کردن بخش‌های پیشرفته DNA، توانایی‌های جسمی و روحی ما را کنترل می‌کنند. وی می‌گوید: «این دلیل محکمی است که نشان می‌دهد چرا کمتر از 3 درصد DNA ما فعال است.»

او ویرانه‌های عجیب کشف شده در آفریقای جنوبی را شهر رهبر انوناکی‌ها «انکی» عنوان می‌کند و در مورد فناوری‌های از دست رفته آنها توضیح می‌دهد. این ویرانه‌ها دارای هزاران معدن است و گفته می‌شود تمدن از دست رفته آنها به گونه‌ای بود که از قدرت صدا به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کردند. کتیبه‌هایی نیز کشف شده که مشخص نیست چه کسی آنها را ساخته است.

تلینگر در کتاب خود همچنین می‌گوید: «وقتی بشریت به حقیقت نحوه وجود خود پی ببرد، می‌تواند بر طبیعت برنامه‌ریزی شده خود غلبه کند. انسان می‌تواند به DNA خفته آنوناکی خود بپیوندد و به طول عمر و هوش خالقان خود پی ببرد. آن زمان است که می‌تواند خدای واقعی خود را بشناسد.»

آیا نیبیرو وجود دارد؟

طرفداران این سیاره ساختگی به مقالات قدیمی بسیار توجه دارند؛ اما در سال 1984، مقاله‌ای در مجله Astrophysical Letters منتشر شد که در آن چندین منبع مادون قرمز بی‌همتا را که در آسمان ظاهر شده بود، مورد بحث قرار داد.

چنین بررسی‌هایی در نجوم رایج است و معمولا به نتایج جالبی می‌رسد. در پیگیری نظرسنجی سال 1984، نورهای مادون قرمز کهکشان‌های دور بررسی شد و هیچ‌یک از آن‌ها به عنوان سیاره شناخته نشدند.

طرفداران تئوری خیالی نیبیرو می‌گویند: «نیبیرو یا سیاره ایکس، سیاره‌ای با مداری غیرعادی است که گردش آن به دور خورشید 3600 سال طول می‌کشد. این سیاره باعث ایجاد ناپایداری در منظومه خورشیدی 4.5 میلیارد ساله ما می‌شود. نیبیرو جرمی تقریبا برابر سیاره مشتری دارد و گرانش آن باعث تغییر در مدار سیارات منظومه شمسی می‌شود.»

سیاره ایکس یا نیبیرو

رایج‌ترین دلیلی که می‌توان وجود این سیاره را رد کند، این است که صدها هزار ستاره‌شناس آماتور در سراسر جهان وجود دارند که بسیاری از آنها دارای تلسکوپ‌های قوی هستند؛ علاوه بر این، هزاران ستاره‌شناس حرفه‌ای نه با دولت، بلکه با دانشگاه‌های خصوصی در ارتباطند. اگر سیاره‌ای به این ابعاد وجود داشت، حتما شخصی آن را می‌دید.

از این فرضیه‌ها نترسید

تئوری‌های توطئه اغلب باعث ایجاد ترس می‌شود، اما بدانید که آنها چیز جدیدی نیستند. صدها سال است که مردم پایان جهان را پیش‌بینی می‌کنند و اتفاقی نمی‌افتد.

ارسال نظر