فقط 90 ثانیه تا نابودی بشر زمان باقی مانده است

با جدیدترین به‌روزرسانی ساعت آخرالزمان نشان داده شد که حالا بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ به نابودی نزدیک شده‌ایم.

فقط 90 ثانیه تا نابودی بشر زمان باقی مانده است

بولتن دانشمندان اتمی می‌گوید انسان‌ها تنها 90 ثانیه با آخرالزمان فاصله دارند. این تعریف استعاری که تحت عنوان فاصله باقی مانده تا نیمه‌شب ساعت آخرالزمان هم شناخته می‌شود، هر سال به‌روز می‌شود و براساس مؤلفه‌های مختلفی نشان می‌دهد که انسان چقدر تا نابودسازی خود فاصله دارد.

به‌گزارش ورج ، اگرچه این زمان صرفاً یک استعاره است، اما در واقعیت نشان می‌دهد که چه ریسک‌هایی جهان را تهدید می‌کنند. ازاین‌رو، به‌نظر می‌رسد که امسال جنگ روسیه و اوکراین، افزایش تنش‌های اتمی، وخیم‌ترشدن شرایط اقلیمی و انتشار بی‌حدوحصر اطلاعات نادرست، ما را بیش از هر زمان دیگری به آخرالزمان نزدیک کرده است.

این بولتن باور دارد که بزرگ‌ترین مؤلفه در این به‌روزرسانی، جنگ اوکراین است و به‌همین خاطر، امسال این گزارش برای اولین‌بار در سه زبان انگلیسی، روسی و اوکراینی منتشر شده است. این گزارش می‌گوید:

«تهاجم روسیه به اوکراین ریسک استفاده از سلاح اتمی، بیولوژیکی و شیمیایی را افزایش داده، تلاش برای مقابله با تغییرات اقلیمی را مختل کرده و اقدامات بین‌المللی برای حل دیگر مشکلات جهانی را به‌تعویق انداخته است.»

ساعت آخرالزمان چیست؟

ساعت آخرالزمان اولین‌بار در سال 1947 توسط هنرمندی به‌نام « مارتیل لنگسدورف » معرفی شد. این بولتن پس از انفجار بمب‌های اتمی در هیروشیما و ناگازاکی توسط دانشمندان ساخته شده بود تا به بررسی پیامدهای توسعه این سلاح‌های خطرناک بپردازد.

بولتن دانشمندان اتمی از آن زمان تاکنون موضوعات مختلفی را در نظر می‌گیرد تا تهدیدهای حیات انسان‌ها در زمین را بررسی کند. درحال‌حاضر زمان باقی‌مانده تا آخرالزمان توسط هیئت علمی و امنیتی این بولتن و با مشورت هیئتی از حامیان آن‌ها تعیین می‌شود. امسال 11 برنده جایزه نوبل هم در این هیئت مشورتی حضور داشتند.

ساعت آخرالزمان در سال 1991 پس از پایان جنگ سرد حدود 17 دقیقه عقب رفت، اما حالا دوباره به نیمه‌شب نزدیک شده است. این ساعت آخرین‌بار در سال 2020 به‌سمت جلو حرکت کرد و فقط 100 ثانیه تا نیمه‌شب فاصله داشت. اما حالا با فاصله 90 ثانیه رکورد زده و در نزدیک‌ترین فاصله تا نابودی قرار گرفته است.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر