میلیارد ژاپنی از مردم دعوت کرد تا برای نخستین سفر تفریحی به ماه به او ملحق شوند

رسانه کلیک – میلیاردر ژاپنی در نظر دارد تا حداقل هشت نفر دیگر را نیز با خود راهی نخستین سفر تفریحی به ماه کند. این سفر در سال 2023 و سوار بر راکت اسپیس ایکس انجام می گیرد.

میلیارد ژاپنی از مردم دعوت کرد تا برای نخستین سفر تفریحی به ماه به او ملحق شوند

یوساکو مائزاوا، میلیاردر ژاپنی، نخستین مسافر اسپیس ایکس برای سفر تفریحی به ماه خواهد بود. اما نکته جالب تر اینجاست که مائزاوا همه صندلی های فضاپیما را خریداری کرده و قصد دارد تا هشت الی دوازده نفر دیگر را نیز به صورت رایگان با خود به ماه ببرد.

افراد می توانند تا چهاردم مارس (بیست و چهارم اسفند ماه) وارد وب سایت dearMoon شده و علاقه مندی خود را جهت حضور در این ماموریت (که برای سال 2023 برنامه ریزی شده) اعلام کنند.

بدیهی است که داوطلبان جهت پیوستن به این مامورین باید مراحل متعددی را پشت سر گذاشته و به قول معروف از هفت خوان رستم عبور کنند. اما با توجه به پیشنهاد وسوسه انگیز مائزاوا، انتظار می رود که تعداد متقضیان زیاد باشد.

مائزاوا در ابتدا تمایل داشت تا دسته ای از هنرمندان را با خود همسفر کند؛ اما اکنون در کلیپ یوتیوب خود، شرایط ویژه ای را برای داوطلبان تعیین کرده است.

نخستین شرط آن است که فرد متقاضی به هر روشی که شده، به جامعه سود برساند. دوم آنکه فرد باید از مسافران دیگر حمایت کرده و آن ها را برای رسیدن به آرزوهای مشترکشان یاری دهد. البته منظور مائزاوا از لفظ «هنرمند» صرفا بازیگر، خواننده یا نقاش نیست و هر کس که به نوعی کار خلاقانه ای انجام دهد، یک هنرمند محسوب می شود.

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس یعنی ایلان ماسک نیز در ویدیوی هفت دقیقه ای مائزاوا حضور یافته و امنیت سفر به ماه در سال 2023 را تضمین کرده است. البته جهت حصول اطمینان بیشتر از حفظ جان مسافران، احتمال به تاخیر افتادن برنامه ها نیز وجود دارد.

ارسال نظر