نیروی هوایی آمریکا تصاویر جدیدی را از بمب‌افکن فوق‌پیشرفته B-21 Raider منتشر کرد

حدود سه ماه پس از رونمایی از B-21 Raider، حالا نیروی هوایی آمریکا دو عکس جدید را از این جنگنده پیشرفته منتشر کرده است.

نیروی هوایی آمریکا تصاویر جدیدی را از بمب‌افکن فوق‌پیشرفته B-21 Raider منتشر کرد

شرکت نورتروپ گرومن و نیروی هوایی آمریکا آذرماه امسال از پیشرفته‌ترین بمب‌افکن پنهانکار دنیا با نام B-21 Raider رونمایی کردند. حالا نیروی هوایی دو تصویر جدید از این جنگنده گران‌قیمت منتشر کرده است که حاصل کار سال‌ها تلاش مهندسان را نشان می‌دهد.

بمب‌افکن هسته‌ای B-21 قرار است در آینده جایگزین نسل فعلی جنگنده‌های بمب‌افکن آمریکا شود. پیش‌تر فقط یک تصویر از B-21 منتشر شده بود، اما حالا دو تصویر جدید به اشتراک گذاشته شده‌اند که ظاهراً در همان مراسم رونمایی تهیه شده بودند.

یکی از این تصاویر از فاصله نزدیک کانوپی این هواپیما و بخش جلویی آن را نشان می‌دهد. تصویر دوم از زاویه بازتر گرفته شده است تا طراحی کلی B-21 را به رخ بکشد. البته همچنان اطلاعات زیادی از روی این تصاویر قابل تشخیص نیست و حتی نمی‌توان ابعاد هواپیما را حدس زد.

بمب‌افکن B-21 Raider چه قابلیت‌هایی دارد؟

بمب‌افکن B-21 Raider به‌طور خاص طراحی شده است تا با کمترین نیاز به سوخت‌گیری مجدد بتواند مسافت‌های طولانی و مأموریت‌های پیچیده را به انجام برساند. این محصول همچنین قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارد که اجازه انجام عملیات‌های ISR را می‌دهد.

نسل جدید بمب‌افکن‌های نورتروپ گرومن از تجهیزات تهاجم الکترونیکی، فناوری‌های پیشرفته ارتباطی و سایر ویژگی‌های مورد نیاز در عملیات‌های مخفی‌کارانه بهره می‌برد. به‌علاوه، این جنگنده می‌تواند با کمک هوش مصنوعی تا حد زیادی به‌صورت خودمختار عمل کند و حتی به‌عنوان پلتفرمی برای کنترل گروهی پهپادها استفاده شود.

تصاویر جدید B-21 یک بار دیگر تأیید می‌کند که این جنگنده دنباله‌ای بر بمب‌افکن B-2 Spirit است که البته با پیشرفت‌های چشمگیری در‌زمینه فناوری‌های پنهان‌کاری همراه شده است. به‌علاوه، به‌نظر می‌رسد که پوشش این هواپیما حالتی مرکب (به شکل کامپوزیت) دارد که گویی در هم پیچیده شده است. این مسئله به‌ویژه در نزدیکی پنجره‌های کابین خلبان دیده می‌شود که نسبت به B-2 خمیدگی بیشتری دارد.

نیروی هوایی آمریکا قرار است حداقل 100 بمب‌افکن B-21 را از نورتروپ گرومن خریداری کند و اولین نمونه آن را در سال 2027 به‌کار بگیرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر