اعلام اسامی 6 تصویر منتخب تلسکوپ جیمز وب از کهکشان

ناسا اسامی 6 تصویر منتخب تلسکوپ جیمز وب را که قرار است در 21 تیر به معرض دید عمومی بگذارد، اعلام کرد.

اعلام اسامی 6 تصویر منتخب تلسکوپ جیمز وب از کهکشان

اعلام اسامی 6 تصویر منتخب تلسکوپ جیمز وب از کهکشان

سحابی کارینا سحابی کارینا یکی از بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین سحابی‌های آسمان است که تقریباً ۷۶۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد و در صورت فلکی جنوبی کارینا قرار دارد. سحابی ها مهدکودک های ستاره ای هستند که در آن ستاره ها شکل می گیرند. سحابی کارینا خانه بسیاری از ستارگان پرجرم است که چندین برابر بزرگتر از خورشید هستند.

WASP-96 b سیاره ای غول پیکر خارج از منظومه شمسی است که عمدتاً از گاز تشکیل شده است. این سیاره که نزدیک به 1150 سال نوری از زمین فاصله دارد، هر 3.4 روز یک بار به دور ستاره خود می چرخد. این سیاره حدود نیمی از جرم مشتری را دارد و کشف آن در سال 2014 اعلام شد.

سحابی حلقه جنوبی حلقه جنوبی، یا سحابی "هشت انفجار"، یک سحابی سیاره ای است - یک ابر گازی در حال انبساط که ستاره ای در حال مرگ را احاطه کرده است. قطر آن تقریباً نیم سال نوری است و تقریباً 2000 سال نوری از زمین فاصله دارد.

پنج‌گانه استفان: در فاصله حدود 290 میلیون سال نوری از ما، پنج‌گانه استفان در صورت فلکی اسب‌بالا قرار دارد. قابل توجه است که این اولین گروه کهکشانی فشرده است که در سال 1877 کشف شده است. چهار کهکشان از پنج کهکشان در یک رقص کیهانی با برخوردهای مکرر قفل شده اند.

SMACS 0723 : خوشه‌های کهکشانی عظیم

عمیق ترین تصویر از کهکشان : به علاوه عمیق ترین تصویر از کهکشان که توسط تلسکوپ جیمز وب گرفته شده، قرار است در تاریخ 12 جولای یعنی 21 تیر در ساعت 19 به وقت تهران توسط ناسا رونمایی شود.

ارسال نظر