اغلب ساختمان های اپل با منابع انرژی تجدید پذیر اداره می شود

رسانه کلیک - بر اساس اطلاعیه جدید مسئولان اپل اعلام کرده اند که اغلب ساختمان های این کمپانی به صورت کامل با منابع انرژی تجدید پذیر مدیریت می شود.

اغلب ساختمان های اپل با منابع انرژی تجدید پذیر اداره می شود

به گزارش کلیک ، در این اطلاعیه آمده است که کلیه ساختمان های شرکت اپل (شامل فروشگاه ها، دفاتر کار و دیتا سنترها) در ۴۳ کشور دنیا به صورت کامل و صددرصد از منابع انرژی تجدید پذیر استفاده کرده و به این صورت مدیریت می شوند. از جمله کشورهای مشهور این لیست می توان به آمریکا، انگلستان، چین و هند اشاره کرد. اپل همچنین 9 شرکت جدید را به لیست همکاران خود که از منابع انرژی تجدید پذیر استفاده می کنند، اضافه کرد و به این ترتیب تعداد آنها به عدد 23 رسید.

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در این باره گفت:

ما به این موضوع متعهد هستیم که دنیا را به محل بهتری برای زندگی تبدیل کنیم. بعد از سال ها تلاش، بسیار مفتخریم که به این جایگاه رسیده ایم. ما به دنبال آن هستیم تا تمام اجزای محصولات، دفاتر کار و وسایل خود را از طریق منابع انرژی تجدید پذیر تولید کنیم، چرا که می دانیم آینده به صورت کامل به این موضوع بستگی دارد.

منابع انرژی تجدید پذیر

پروژه های مرتبط با منابع انرژی تجدید پذیر

اپل به همراه شرکای تجاری خود در تلاش است تا پروژه های مرتبط با منابع انرژی تجدید پذیر را در سراسر دنیا توسعه دهد و به این ترتیب، انرژی لازم برای شهرهای کوچک، بزرگ و کل دنیا را تأمین کند. اپل قصد دارد تا پروژه هایی را راه اندازی کند که تا به حال نمونه آن در دنیا وجود نداشته است. این پروژه ها در بر گیرنده موارد گوناگون و متعددی می شود که صفحات خورشیدی، توربین های بادی، سیستم های میکرو هیدروژنی و تکنولوژی های ذخیره انرژی را به عنوان برخی از آنها می توان نام برد.

اپل در حال حاضر 25 پروژه مختلف در مورد منابع انرژی تجدید پذیر در سراسر دنیا را در اختیار داشته و 15 پروژه دیگر نیز در دست ساخت هستند. به محض پایان یافتن آنها، حدود 11 گیگاوات انرژی تجدید پذیر پاک در 11 کشور مختلف تولید می شود.

از سال 2014 تا به حال، تمامی دیتا سنترهای اپل به صورت کامل از انرژی تجدید پذیر استفاده می کنند. از سال 2011 و به دلیل استفاده اپل از منابع انرژی تجدید پذیر، اثرات گازهای گلخانه ای حدودا 54 درصد کاهش پیدا کرده و جلوی ورود حدود 2.1 میلیون تن گاز CO2 به اتمسفر گرفته شده است.

منابع انرژی تجدید پذیر

پروژه های مرتبط با منابع انرژی تجدید پذیر اپل عبارتند از:

  • اپل پارک، مقر جدید این شرکت که می توان آن را بزرگ ترین ساختمان اداری در آمریکای شمالی دانست. این مجموعه به صورت کامل از انرژی تجدید پذیر استفاده می کند که توسط پنل های خورشیدی قرار گرفته روی سقف ساختمان ها تولید می شود.
  • بیش از 485 مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی در شهرهای مختلف چین
  • دیتا سنتر 400 هزار متر مربعی که در ایالت Lowa واقع شده است.
  • ساخت نیروگاه بادی 200 مگاواتی در ایالت Oregon که سال 2019 به پایان می رسد.
  • مشارکت با موسسه NV در ایالت Nevada برای ساخت نیروگاه خورشیدی 320 مگاواتی
  • مشارکت با شرکت Daini Denryoko در کشور ژاپن برای نصب بیش از 300 پنل خورشیدی که در هر ساعت، 18 هزار مگاوات انرژی پاک تولید می کند. این اعداد و ارقام برای تأمین انرژی حدود 3 هزار خانه در این کشور کافی به نظر می رسد.
  • دیتا سنتر اپل در کارولینای شمالی که در هر ساعت، 244 میلیون کیلووات انرژی تجدید پذیر تولید می کند که برای تأمین انرژی حدود 17 هزار منزل در این ایالت در نظر گرفته شده است.
  • در کشور سنگاپور که مساحت زمین ها اجازه ساخت بناهای عظیم را نمی دهد، اپل دست به ساخت حدودا 800 پنل سقفی زده است.
  • دو دیتا سنتر جدید در کشور دانمارک در حال ساخت است که به صورت کامل از انرژی تجدید پذیر استفاده می کنند.

تعهد به همکاران

برای رسیدن به عنوان شرکتی که به صورت کامل از منابع انرژی تجدید پذیر تغذیه می کند، اپل سخت تلاش کرد و حالا به عنوان یک سمبل برای دیگران تبدیل شده است. همچنین اهالی کوپرتینو امروز اعلام کردند 23 عدد از همکاران آنها هم اینک به صورت کامل از انرژی تجدید پذیر برای تولید محصولات استفاده می کنند.

این مجموعه عظیم در کنار یکدیگر، از تولید بیش از 1.5 میلیون تن گاز گلخانه ای در سال 2017 جلوگیری کرده اند. همچنین بیش از 85 تولید کننده دیگر نیز در سامانه سوخت پاک اپل ثبت نام کرده اند تا روش های بهره گیری و پیوستن به این موج را آموزش ببینند.

Arkema ،DSM Engineering Plastics ،ECCO Leather ،Finisar ،Luxshare ICT ،Pegatron ،Quadrant ،Quanta Computer ،Taiyo Ink Mfg اسامی برخی از این شرکت ها است.

ارسال نظر