راز مثلث برمودا چیست؟

رسانه کلیک - مثلث برمودا منطقه ای است که افسانه های بسیاری در رابطه با آن وجود دارد. در این مطلب همراه کلیک باشید تا با مواردی در ارتباط با راز مثلث برمودا آشنا شوید.

راز مثلث برمودا چیست؟

مثلث برمودا منطقه ای در ناحیه غربی اقیانوس اطلس شمالی است که به نام مثلث شیطان نیز شناخته می شود. گفته می‌ شود تاکنون بیش از 50 کشتی و 21 هواپیما به طور مرموزی در این منطقه ناپدید شده و یا از بین رفته ‌اند. این محدوده بطور دقیق دارای شکل مثلث نیست و فقط ظاهری شبیه به مثلث دارد. گزارش‌ های بسیاری وجود دارد که نشان می‌ دهد این منطقه بسیار خطرناک است؛ اما تا مدت بسیاری راز مثلث برمودا بر همگان پوشیده بود و تنها افسانه ها و گزارش های ناقصی در ارتباط با آن وجود داشت. یکی از اولین حوادث رخ داده در این محدوده، ناپدید شدن کشتی USS Cyclops در سال 1918 است.

USS Cyclops ، بزرگترین کشتی نیروی دریایی ایالات متحده، چگونه بدون باقی گذاشتن هیچ اثری از خود ناپدید شد؟ این پرسشی بود که در مارس 1918، پس از ناپدید شدن این کشتی در محدوده ای بین هند غربی و بالتیمور در ذهن بسیاری از مردم نقش بست. پس از گذشت یک قرن هنوز هم پاسخی به این پرسش داده نشده؛ با این حال بسیاری معتقدند ناپدید شدن این کشتی به راز مثلث برمودا بازمی گردد.

کشتی Cyclops حدود 167 متر طول، 306 نفر خدمه و حدود 11 هزار تن بار منگنز داشت. این کشتی تا سال 1910 با موفقیت به کار خود ادامه داد و در دریاهای بالتیک، کارائیب و مکزیک زغال سنگ جا‌به‌جا کرده بود. با این وجود در سال 1917، زمانی که آمریکا وارد جنگ جهانی اول شد، Cyclops به یک مهره کلیدی بدل شده و به جابه‌جایی سربازان و سوخت به سایر کشتی های سراسر جهان مشغول شد.

در مارس 1918، محموله تازه ای از صدها تن منگنز فشرده به Cyclops تحویل داده شد. این کشتی برزیل را با فلزهای شکننده ترک کرد و برای تامین مجدد به باربادوس رفت. آخرین پیام دریافت شده از کشتی این بود: "هوا بدون ابر و همه چیز خوب است". اما در روز نهم سفر این کشتی، اتفاقی افتاد که پس از آن این کشتی بدون حتی درخواست کمک، از بین رفت. عده بسیاری این واقعه را وابسته به راز مثلث برمودا می پندارند.

در گزارشی که چند سال پس از ناپدید شدن این کشتی در مجله Santa Fe انتشار یافت، این واقعه بسیار عجیب خوانده شد. در این گزارش همچنین آمده بود:

یک سطل چوبی و چوب پنبه ای یافت شده که احتمال می رفت متعلق به این کشتی گمشده باشند؛ با این حال این حدس اشتباه بود. به نظر می رسد این کشتی توسط هیولاهای دریایی ناپدید شده و به اعماق دریا رفته باشد. ناگهانی بودن ناپدید شدن آن نیز از عدم دریافت هرگونه پیام کمکی توسط سایر کشتی های هم مسیر، مشخص است.

با گذشت دهه ها، تئوری و داستان های بسیاری در ارتباط با ناپدید شدن این کشتی و صدها کشتی و هواپیمای دیگر نیز نقل شده که بسیاری از آن ها به راز مثلث برمودا که بین برمودا، میامی و پورتو ریکو قرار گرفته، بازمی گردند. آیا این کشتی ها توسط هیولایی غرق شده اند، توسط یوفوها دزدیده شده اند یا صرفا بر اثر یک طوفان از بین رفته اند؟

در زمان ناپدید شدن Cyclops، مردم تصور می کردند این کشتی قربانی نیروهای آلمانی شده است. در آن زمان حدودا یک سال از آغاز جنگ می گذشت و Cyclops یک مهره کلیدی به شمار می رفت. با این حال، با گذشت زمان مشخص شد که نیروهای آلمانی در آن زمان حتی در آن منطقه حضور نیز نداشتند.

برخی دیگر انگشت اتهام را به سمت کاپیتان کشتی، George W. Worley گرفتند؛ زیرا چند ماه قبل از ناپدید شدن کشتی، برخی از خدمه کشتی اظهار داشتند که Worley دائم الخمر است و تعادل ندارد. با این حال وی از این اتهامات تبرئه شده بود.

نیروی دریایی ایالات متحده طی بیانیه ای رسمی اظهار داشت:

ناپدید شدن Cyclops یکی از تعجب برانگیزترین رویدادهایی است که تاکنون در نیروی دریایی اتفاق افتاده است؛ زیرا تمام اقدامات جهت کشف موقعیت کشتی ناموفق باقی مانده است.

با این حال، عده ای هنوز اصرار بر کشف راز ناپدید شدن Cyclops دارند. Marvin Barrash که از فرزندان یکی از آتش نشانان کشتی محسوب می شود، بیش از یک دهه روی راز این کشتی کار کرده و هرگونه اطلاعاتی را که ممکن بود به درد بخورد، جمع آوری کرد. با این حال، وی نیز پس از سال ها تلاش به این نتیجه رسیده که این کشتی طی یک نبرد از بین نرفته و گویی به طور کامل از کره زمین خارج شده است!

Barrash فکر می کند خطاهای فنی زنجیره ای، خدمه ناآشنا با محموله جدید و سنگین و نهایتا موجی قوی موجب غرق شدن ناگهانی این کشتی شده اند. وی همچنین اظهار داشته که امیدوار است بقایای این کشتی به واسطه پیشرفت تکنولوژی های جست و جوی زیر دریا، کشف شوند.

اما سرانجام پس از 70 سال گمانه زنی، دانشمندی در سال 2017 ادعا کرد که راز مثلث برمودا را شناسایی کرده و اظهار داشت که در اصل، رازی در این ارتباط وجود ندارد!

این دانشمند که Karl Kruszelnicki نام دارد، ادعا کرد که راز مثلث برمودا که موجب ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماهای بسیاری شده، هیچ ارتباطی با موجودات فضایی یا شهر گمشده آتلانتیس ندارد.

این دانشمند استرالیایی اظهار داشت که ناپدید شدن شمار زیادی از کشتی ها و هواپیماها تنها به خطاهای انسانی و آب و هوای نامناسب بازگشته و هیچ گونه ارتباطی با مسائل ماوراء الطبیعه ندارد.

این دانشمند به news.com.au توضیح داد که مثلث برمودا نه تنها محدوده بزرگی معادل 700 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد؛ بلکه محدوده پرترددی در اقیانوس است. نزدیکی این محدوده به خط استوا و همچنین آمریکا، موجب رفت و آمد بسیاری در آن می شود.

بنابراین، Karl Kruszelnicki توضیح داد که با مقایسه تعداد کشتی ها و هواپیماهای گمشده با تعدادی که با موفقیت از این محدوده عبور می کنند، می توان دریافت که هیچ گونه مسئله ماورا الطبیعه ای در رابطه با راز مثلث برمودا وجود ندارد. وی اظهار داشته که با توجه به تحقیقاتی که انجام داده، شمار کشتی ها و هواپیماهای گمشده در مثلث برمودا مشابه سایر مناطق جهان است.

این دانشمند برای اثبات اظهارات خود در رابطه با راز مثلث برمودا توضیحاتی درباره یکی از مشهورترین حادثه های رخ داده بر فراز این مثلث یعنی گم شدن پرواز 19 ارائه داده است. در این حادثه، پنج فروند بمب افکن در تاریخ پنجم دسامبر 1945 به طرز مرموزی ناپدید شدند.

این پنج هواپیما پس از قطع ارتباط رادیویی با مرکز ناپدید شدند و هیچ اثری از آن ها و 14 سرنشینشان یافت نشد. ترسناک تر از ناپدید شدن این هواپیماها، ناپدید شدن یک فروند هواپیمای دریایی در همان شب و حین جست و جو برای یافتن اثری از هواپیماهای گمشده بود.

در رابطه با گم شدن پرواز 19، نویسنده ای به نام Vincent Gaddis با نوشتن مقاله ای به نام The Deadly Bermuda Triangle ، به راز مثلث برمودا نیز اشاره کرد. با این وجود، Kruszelnicki موفق به ارائه توضیحاتی ساده در رابطه با گم شدن پرواز 19 و عدم ارتباط آن با راز مثلث برمودا شد. وی در این رابطه گفت:

هنگامی که پنج هواپیمای پرواز 19 مشغول پرواز بودند، هوا اصلا مناسب نبود و امواجی 15 متری در هوا جریان داشتند. همچنین تنها خلبان باتجربه این پروازها کاپیتان این عملیات بود که خطای انسانی وی ممکن است نقشی در این فاجعه ایفا کرده باشد؛ زیرا این فرد سابقه این گونه خطاها را داشته است. گزارش های رادیویی ثبت شده پیش از نابودی هواپیماها نیز نشان می دهد پرواز 19 نسبت به موقعیت خود نامطمئن بوده است.

کاپیتان پرواز به حرف برخی از خلبانان که معتقد به حرکت به سمت غرب بودند توجه نکرده و اصرار به پرواز به سمت شرق داشته است. منطقه ای که این هواپیماها نهایتا به آن کشیده شدند بر فراز قسمت های بسیار عمیق اقیانوس بوده است؛ بنابراین احتمال یافت نشدن تکه های غرق شده هواپیما یا اجساد خلبانان بسیار بالاست.

Kruszelnicki در رابطه با گم شدن هواپیمای دریایی جست‌وجوگر که آن هم با راز مثلث برمودا مرتبط شده نیز نظراتی دارد. وی افزود:

این هواپیما بدون باقی گذاشتن اثر ناپدید نشده و منفجر شده است. شواهد بسیاری مبنی بر منفجر شدن این هواپیما موجود است؛ از جمله قطرات روغن.

با این وجود، Kruszelnicki کماکان موفق به بستن پرونده راز مثلث برمودا نشده؛ زیرا پیش از وی نیز تلاش های ناموفق بسیاری برای رد این موضوع انجام شده است.

جالب است بدانید در سال 1974، کتابی به نام "مثلث برمودا" توسط Charles Berlitz نوشته شد که 20 میلیون نسخه از آن به 30 زبان مختلف دنیا به فروش رفت! در سال 1977 نیز استیون اسپیلبرگ در فیلمی به نام Close Encounters of the Third Kind به راز مثلث برمودا اشاره کرده و ربوده شدن خلبانان پرواز 19 توسط موجودات فضایی را به تصویر کشید.

برخی دیگر نیز معتقدند ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماها در محدوده مثلث برمودا به دلیل آزاد شدن ترکیبات منفجره گاز متان است. این گازها موجب می شوند آب اقیانوس مانند آب در حال جوشیدن به نظر برسد و کشتی ها به علت غلظت متفاوت آن، دیگر قادر به شناور شدن روی آن نباشند و غرق شوند. این گاز به سمت بالا نیز حرکت کرده و متان 5.15 درصد تولید می کند که می تواند موجب انفجار هواپیماها شود.

ارسال نظر