چگونه بوئینگ ۷۴۷ توانست روند پرواز هوایی را برای همیشه تغییر دهد؟

رسانه کلیک - پس از گذشت ۴۰ سال خدمت، شرکت مسافربری «یونایتد ایرلاینز» می‌خواهد آخرین هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را بازنشسته کند. به همین دلیل می‌خواهیم نگاهی کوتاه به تاریخچه این هواپیما بیندازیم.

چگونه بوئینگ ۷۴۷ توانست روند پرواز هوایی را برای همیشه تغییر دهد؟

روز سه‌شنبه، ۱۶ آبان، آخرین پرواز هواپیمای بوئینگ‌ ۷۴۷ برای شرکت مسافربری یونایتد ایرلاینز خواهد بود. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ‌است که البته به‌مرور زمان آنها را با مدل‌های جدیدتر جایگزین کرده است.

جالب است بدانید بوئینگ ۷۴۷ برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ به پرواز درآمد. یونایتد ایرلاینز تصمیم گرفته تا مدل‌های قدیمی بوئینگ ۷۴۷ را با مدل‌های جدیدتری مانند بوئینگ ۷۷۷ تعویض کند. هواپیماهای مسافربری جدید از تکنولوژی‌های به‌روزتری برخوردار هستند تا میزان مصرف سوخت در آنها کاهش یابد. همچنین امکانات بیشتری نیز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

بوئینگ ۷۴۷

مدل باربری بوئینگ‌ ۷۴۷ نیز توانست یک خدمت بزرگ به شرکت‌هایی مانند آمازون کند. شرکت بوئینگ تاکنون بیش از ۱۵۰۰ مدل از هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ اس ساخته است که شامل مدل‌های استاندارد و سفارشی می‌شود.

دلایل دیگری نیز برای مشهوریت این هواپیما وجود دارد که می‌توان به طراحی منحنی آن اشاره کرد. هرچه صندلی شما به دماغه هواپیما نزدیک‌تر باشد با لرزش و صدای کمتری مواجه خواهید شد. درواقع بهترین قسمت برای سفر، قسمت فرست کلاس است. وجود کابین عریض و سقف بلند نیز باعث شده تا قسمت بیزینس کلاس نیز برای سفر مناسب باشد.

بوئینگ ۷۴۷

«دلتا ایرلاینز» آخرین شرکت مسافربری ایالات متحده آمریکا است که هواپیمای بوئینگ‌ ۷۴۷ را بازنشسته می‌کند. این شرکت تصمیم گرفته تا پایان سال ۲۰۱۷ از این هواپیما استفاده کند. البته شرکت‌های مسافربری مطرح دنیا می‌خواهند تا پایان سال ۲۰۲۰ همچنان از هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ مدل ۴۰۰ اس استفاده کنند. این شرکت‌ها شامل بریتیش ایرویز، ویرجین آتلانتیک، KLM ،Qantas و لوفت‌هانزا می‌شوند.

شرکت بوئینگ طی سال‌های اخیر تلاش کرده تا مدل‌های به‌روزتری از هواپیمای محبوب ۷۴۷ بسازد که آخرین مدل آن، ۷۴۷-۸ نام دارد، اما تقاضای کم برای خرید این هواپیما باعث شده تا بوئینگ ساخت مدل‌های جدیدتری از ۷۴۷ را متوقف کند.

ارسال نظر