آزمایش موفقیت آمیز واکسن سرطان در ایالات متحده آمریکا!

رسانه کلیک - سرطان یکی از اصلی ترین عوامل مرگ و میر در جهان است، بنابراین کشف راهی برای درمان آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به تازگی واکسن سرطان با موفقیت آزمایش شده است.

آزمایش موفقیت آمیز واکسن سرطان در ایالات متحده آمریکا!

بر اساس مطالعاتی که توسط Nature Medicine منتشر شده، واکسن سرطان در آزمایشی در یک بیمارستان عملکرد موفقیت آمیزی داشته است. محققان این آزمایش را در بیمارستان Mount Sinai نیویورک روی 11 بیمار مبتلا به سرطان لنفوم انجام داده اند.

نتایج بدست آمده از این تحقیق به گونه ای بود که ماه گذشته یک آزمایش کلینیکی دیگر روی بیماران مبتلا به سرطان لنفوم انجام شد. علاوه بر این افراد، واکسن سرطان روی بیماران مبتلا به سرطان سینه، سر و گردن نیز آزمایش شد.

محققان به این موضوع اشاره کرده اند که تعدادی از بیماران در آزمایش اول به صورت کامل برای ماه ها و حتی سال ها درمان شده اند. سرپرست این تحقیق، دکتر Joshua Brody گفته است:

این روش درمان برای بسیاری از سرطان ها کاربرد دارد. این روش می تواند موفقیت سایر روش های ایمنی مانند جلوگیری از بررسی را افزایش دهد.

علت نامگذاری واکسن سرطان برای این روش درمان آن است که سیستم ایمنی بدن با بیماری مبارزه می کند. لازم به ذکر است؛ این روش درمان برخلاف واکسن آنفولانزا باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری نمی شود. به زبان ساده، این روش درمان به بدن آموزش می دهد که تومورها را شناسایی و با آن ها مبارزه کند.

درمان در این روش توسط تومور ساخته می شود. به تومور یک محرک تزریق شده تا سلول های ایمنی جذب آن شوند، سپس این سلول ها در دوز کم توسط رادیوتراپی درمان شده و دوباره به سلول های ایمنی تزریق می شود. این سلول های فعال در سراسر بدن حرکت کرده و به تومورها حمله و آن ها را از بین می برند.

در حالی که شاید این روش درمان بسیار مناسب تلقی شود، تنها نحوه عملکرد آن در سه بیمار به صورت بالا مشاهده شده است. در آینده آزمایش های بیشتری در ابعاد بزرگتری انجام خواهد شد.

ارسال نظر