اولین پرواز تاکسی پرنده x2 در دوبی

کمپانی XPeng، سازنده خودروهای الکتریکی چینی که در حال توسعه یک پرنده عمودپرواز (eVTOL) به نام ایکس 2 (X2) به‌عنوان تاکسی پرنده است، به تازگی و برای اولین بار، آن را در معرض دید عموم قرار داده است. این پرواز کوتاه، گامی مهم به جلو برای این شرکت بوده که خودروهای پرنده دیگری را نیز برای آینده برنامه‌ریزی کرده است.

اولین پرواز تاکسی پرنده x2 در دوبی

اولین پرواز برنامه‌ریزی‌شده برای ایکس 2 در دبی، پس دریافت مجوز ویژه AeroHT (زیرمجموعه XPeng) از سازمان هواپیمایی کشوری امارات انجام شد. این امر پس از آن صورت گرفت که ارزیابی ریسک عملیات، راه را برای پرواز روز دوشنبه در Skydive دبی، در مقابل دیدگان بیش از 150 تماشاچی باز کرد.

A man looks at the XPeng X2, an electric flying taxi developed by the Guangzhou-based XPeng, Inc's aviation affiliate, being tested in front of the Marina District in Dubai, United Arab Emirates, Monday, Oct. 10, 2022. Monday's demonstration was held with an empty cockpit, but the company says it carried out a manned flight test last year of the two-passenger vehicle. (AP Photo/Kamran Jebreili)

برایان گو، یکی از مدیران XPeng در این مراسم گفت:

نمایش عمومی ایکس 2 XPeng در دبی، نقطه عطف مهمی برای AeroHT و دستاوردی بین المللی برای خودروهای پرنده است.

ایکس ۲، یک خودروی پرنده دو سرنشینه تمام الکتریکی با بدنه فیبر کربنی و هشت روتور است. این هواپیما به گونه‌ای طراحی شده است که تا ارتفاع ۱۰۰۰ متری پرواز کند، تا ۱۳۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و با هر بار شارژ تا ۳۵ دقیقه مداومت پروازی داشته باشد.

سال گذشته، این شرکت جانشین ایکس 2 را نیز مشخص کرد، یک ابرخودروی پرنده نسل ششم که توانایی سفر همزمان در هوا و جاده ها را دارد. AeroHT می‌گوید جزئیات بیشتر در مورد نحوه عملکرد این خودرو، همراه با طراحی آن، در رویداد 1024 XPENG Tech Day، در اواخر این ماه میلادی منتشر خواهد شد.

ارسال نظر