استیون هاوکینگ در زمان مرگ به دنبال کشف جهان موازی بوده است

رسانه کلیک - پروفسور هاوکینگ چند هفته پیش در سن 76 سالگی درگذشت. بر اساس گزاشات آخرین مقاله او در رابطه با چند جهانی (جهان موازی) بوده است.

استیون هاوکینگ در زمان مرگ به دنبال کشف جهان موازی بوده است

استیون هاوکینگ تنها 10 روز قبل از مرگش آخرین مقاله علمی خود را ثبت کرده بود ( پروفسور استیون هاوکینگ در سن 76 سالگی درگذشت ). هاوکینگ در آخرین مقاله علمی خود به دنبال کشف چند جهانی (جهان موازی) بوده است.

هاوکینگ که چند هفته پیش در سن 76 سالگی درگذشت در آخرین مقاله علمی خود به دنبال اثبات نظریه چند جهانی بوده است. بر اساس این نظریه چندین جهان دیگر مشابه جهانی که ما در آن زندگی می کنیم وجود دارد.

عنوان این مقاله «یک خروج روان از تورم دائمی» یا «A Smooth Exit from Eternal Inflation» است و تنها 10 روز قبل از مرگ هاوکینگ، در تاریخ 4 مارس مورد بررسی قرار گرفته بود. بر اساس گزارشی توسط روزنامه The Sunday Times این مقاله در یکی از ژورنال های معتبر بعد از اتمام بررسی ها منتشر خواهد شد.

سایت دانشگاه کرنل که مقالات علمی را قبل از انتشار دنبال می کند، اعلام کرده که آخرین مقاله پروفسور هاوکینگ در ماه مارس 2018 بروزرسانی شده است.

بنابر اعلام روزنامه The Sunday Times این مقاله دارای ریاضیات ضروری برای تحقیق عمیق فضایی جهت جمع آوری شواهد کافی برای اثبات جهان های دیگر است.

بر اساس این مقاله می توان شواهد وجود جهان موازی را با اندازه گیری تشعشعات پس زمینه از آغاز زمان بدست آورد. بنابراین برای چنین هدفی باید از کاوشگر عمیق فضایی مجهز به سنسورهای مناسب استفاده کرد.

علاوه بر استیون هاوکینگ یک پروفسور دیگر نیز بر روی این مقاله کار کرده است. پروفسور توماس هرتوگ اعلام کرده که این مقاله با هدف تبدیل ایده چند جهانی به یک چارچوب علمی قابل آزمایش نوشته شده است.

روزنامه The Sunday Times ادعا کرده است که اگر این مقاله در گذشته نظریه چند جهانی (جهان موازی) را اثبات کرده بود، نویسندگان آن می توانستند به عنوان کاندیدهای دریافت جایزه نوبل معرفی شوند. جایزه نوبل تنها به افرادی اعطا می شود که زنده هستند بنابراین با انتشار این مقاله، پروفسور هاوکینگ نمی تواند این جایزه را دریافت کند.

ارسال نظر