تاریخ و ساعت انتشار اولین تصاویر تلسکوپ جیمزوب از کهکشان

تصاویر اولیه از تلسکوپ جیمز وب به دست دانشمندان رسیده و به قدری این تصاویر مسحورکننده بوده که بسیاری از آنها تا ساعتها با تماشای تصاویر واقعی جدید از کهکشان اشک ریخته اند. ناسا تاریخ و ساعت انتشار اولین تصاویر تلسکوپ جیمزوب از کهکشان را اعلام کرد.

تاریخ و ساعت انتشار اولین تصاویر تلسکوپ جیمزوب از کهکشان

تاریخ و ساعت انتشار اولین تصاویر تلسکوپ جیمزوب از کهکشان

جیمز وب، بزرگ‌ ترین و قدرتمندترین تلسکوپی که انسان تاکنون به فضا فرستاده، هم‌ اکنون مشغول آشکار سازی اطلاعات تازه درباره‌ ی جهان ما است.

توماس زوربوخن، مدیر واحد برنامه‌ های علمی ناسا، چهارشنبه درجریان کنفرانسی خبری گفت: «عکس‌ ها هم‌ اکنون درحال ثبت‌ شدن هستند. در حال‌ حاضر برخی اطلاعات علمی شگفت‌ انگیز با موفقیت ثبت‌ شده‌ اند و برخی دیگر با پیشروی به جلو جمع‌ آوری می‌ شوند. ما در میانه‌ ی دستیابی به اطلاعات تاریخ‌ ساز هستیم.

حدود 6 ماه از پرتاب موفقیت آمیز تلسکوپ جیمز وب می گذرد و این تلسکوپ پیشرفته با موفقیت سپر خورشیدی خود را باز کرده و ابزارهای علمی اش هم اکنون فعال شده و مشغول تصویربرداری از نقاط مختلف کهکشان و مخابره آن به زمین هستند.

ناسا قصد دارد در روز 21 تیر راس ساعت 19 به وقت تهران، به طور رسمی از این عکسهای عجیب رونمایی کند.

گفتنیست تلسکوپ جیمز وب توسط لانچر جانسون و به وسیله موشک آریان 5 به فضا پرتاب شد و عکس های ارسالی جیمز وب، حاصل عکسبرداری پیشرفته پروژه ای به نام نور اول است.

ارسال نظر