بزرگترین زنبور جهان در جنگل های اندونزی کشف شد!

رسانه کلیک – دانشمندان پس از گذشت ۳۸ سال، مجددا موفق به کشف بزرگترین زنبور جهان در جنگل های اندونزی شدند. در ادامه این خبر با کلیک همراه باشید.

بزرگترین زنبور جهان در جنگل های اندونزی کشف شد!

از آخرین باری که دانشمندان موفق به مشاهده بزرگترین زنبور جهان شدند، تقریبا ۴ دهه می گذرد. در همین راستا الی وایمن، حشره شناس دانشگاه پرینستون به همراه تیم تحقیقاتی خود، به مدت چند روز راهی جنگل های اندونزی شدند تا به جستجوی زنبور والاس بپردازند.

همه چیز درباره زنبور غول پیکر والاس شگفت انگیز است: طول این زنبور سیاه رنگ حدودا ۴ سانتی‌متر بوده و طول بال های آن نیز به ۷٫۵ سانتی‌متر می رسد. گفته می شود زنبورهای ماده در تپه های موریانه ای لانه می سازند. آن ها از فک های نیرومند خود برای جمع آوری صمغ درختان استفاده می کنند تا بدین طریق از حمله موریانه ها در امان بمانند.

به همین جهت تیم تحقیقاتی وایمن حدود ۲۰ دقیقه در کنار تپه های موریانه ای توقف می کردند تا شاید اثری از این زنبور بیابند. جستجوی آن ها برای چند روز بی نتیجه ماند تا اینکه به تپه ای رسیدند که ۲٫۴ متر از زمین فاصله داشت.

وایمن به درون این لانه نگاه کرد و چند ضربه کوچک به آن وارد آورد. چند لحظه بعد، سر و کله بزرگترین زنبور جهان پیدا شد. وایمن سپس زنبور را در کپسول مخروطی شکلی گیر انداخت تا آن را به دقت مورد بررسی قرار دهد. والاس به سرعت بال های خود را باز و بسته می کرد و نیش بزرگ خود را تکان می داد.

سازمان غیر دولتی حفاظت از حیات وحش جهانی که آغازگر پروژه یافتن گونه های گم شده است، بخشی از هزینه های این تحقیقات را بر عهده گرفته است. اعضای تیم وایمن امیدوارند یافتن زنبور والاس، تلاش ها برای حفاظت از زیستگاه های طبیعی را افزایش دهد.

ارسال نظر