PAIR پروژه جدید گوگل برای تعامل بیشتر انسان و هوش مصنوعی

رسانه کلیک - گوگل در نظر دارد با تمرکز بیشتر بر افزایش کارایی و توسعه الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین میزان تعامل بین انسان و هوش مصنوعی را به بیشترین سطح ممکن نسبت به گذشته برساند.

PAIR پروژه جدید گوگل برای تعامل بیشتر انسان و هوش مصنوعی

این شرکت در پروژه PAIR (مخفف P eople + AI R esearch) با تمرکز بر افزایش سطح ارتباط بین هوش مصنوعی با سه گروه محققان، مهندسان و پزشکانی که در زمینه های مرتبط با این علم فعالیت می کنند و همچنین گسترش کانال های ارتباطی بین انسان و ماشین نظیر پردازش گفتار، می کوشد به توسعه علوم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کمک نماید.

این پروژه به صورت کلی از دو ابزار اپن سورس Facets Overview و Facets Dive ساخته شده است و بدین ترتیب مهندسان این رشته می توانند در صورت نیاز اصلاحات، رفع خطاهای سیستم و همچنین کنترل عملکرد آن را در شرایطی آسان تر نسبت به گذشته انجام دهند. رابط کاربری این دو ابزار به گونه ای طراحی شده است که کاربر به آسانی بتواند در دیتاست های مورد استفاده در پروژه جستجو کرده و پروژه را کنترل نمایند.

پروژه های مبتنی بر هوش مصنوعی اغلب ارتباط زیادی با پروژه های یادگیری ماشین و سایر عناوین مشابه دارند، PAIR نیز از این قاعده مستثنا نبوده و مفهوم Design Thinking در آن بسیار مشخص می باشد؛ این در همتنیدگی باعث شده است تا اغلب شرکت ها به سرمایه گذاری و یا خرید سایر موارد مشابه نیز اقدام کنند، در همین راستا گوگل نیز اعلام کرده است همواره علاقه مند به سرمایه گذاری در استارت آپ های مرتبط با حوزه هایی نظیر هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و بیگ دیتا می باشد.

ارسال نظر