ثبت تصاویر عجیب توسط مریخ نورد ناسا Perseverance

مریخ‌نورد استقامت (Perseverance) ناسا با دوربین‌های خود از یک صخره در مریخ عکس گرفته که نکته اصلی آن، تکه سنگ گردی است که در شرایط غیرممکنی موفق شده تا تعادل خود را حفظ کند.

ثبت تصاویر عجیب توسط مریخ نورد ناسا Perseverance

ثبت تصاویر عجیب توسط مریخ نورد ناسا Perseverance

تکه سنگ کوچک، تنها یکی از ویژگی‌های مورد توجه این تصویر است که در تاریخ 12 ژوئن (22 خرداد) توسط Perseverance گرفته شده. از جمله نکات قابل توجه دیگر این تصویر می‌توان به زمین شنی شیب‌دار سطح مریخ، صخره چند لایه و برآمدگی شبیه به سر مار در صخره‌ها اشاره کرد. این تصویر توسط وب‌سایت ناسا به اشتراک گذاشته شده است.


مریخ‌نورد «استقامت» تصویری از یک قطعه فویل براق چسبیده به یکی از سنگ‌های مریخی را ثبت کرد که روزنه‌های کوچکی نیز روی آن قابل مشاهده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این فویل براق قطعه‌ای از پتوی حرارتی است که به دور مریخ نورد پیچیده شده است.

«اندرو گود» سخنگوی ناسا در «JPL» گفت:
«در این که تکه فویل مشاهده شده متعلق به یک پتوی حرارتی باشد، شکی نیست. اما نمی‌دانیم این تکه فویل از کدام قسمت فضاپیما آمده است. احتمالا در مرحله فرود این تکه فویل از بدنه جدا شده است. اما چطور به اینجا رسیده است؟ منطقه فرود فضاپیما تا محل پیدا شدن فویل حدود دو کیلومتر فاصله دارد و ما نمی‌دانیم این مسافت چطور طی شده است.»

ارسال نظر