چراغ LED سامسونگ باعث افزایش رشد گیاهان می شود

رسانه کلیک - چراغ LED سامسونگ به تازگی طراحی و تولید شده است که با پخش امواج نوری 660 نانومتری، باعث افزایش سرعت فتوسنتر و رشد گیاهان می شود.

چراغ LED سامسونگ باعث افزایش رشد گیاهان می شود

سامسونگ اخیرا موفق به طراحی یک چراغ قرمز رنگ شده است که باعث افزایش سرعت رشد گیاهان می شود. این محصول که با کدنام LH351B شناخته می شود، با پخش امواج نوری قرمز رنگ 660 نانومتری، سرعت فتوسنتز را بالا برده و به این ترتیب، رشد گیاهان را سریع تر می کند.

این غول کره ای با اضافه کردن Photosynthetic Photon Flux یا نورهای حاوی انرژی 400 تا 700 نانومتری به چراغ های LED دیگر که با کدنام LM301B و LM56C شناخته می شوند، باعث شده تا حداکثر انرژی مصرفی آنها به 1 وات برسد. سامسونگ تکنولوژی PPF را به ماژول های H influx و سری Q نیز اضافه کرد.

چراغ LED سامسونگ در مزارع و زمین های کشاورزی کاربرد داشته و باعث افزایش رشد گیاهان می شود.

رشد گیاهان

غول کره ای در سال 2015 استارتاپ آمریکایی Yesco را که در زمینه چراغ های LED فعالیت داشت، خریداری و از آن برای محصولات تجاری خود استفاده کرد. بد نیست بدانید سامسونگ در تلویزیون های MicroLED خود از تکنولوژی کوانتوم دات (Quantom Dot) استفاده کرده است.

گفتنی است؛ شرکت ال جی به عنوان رقیب سامسونگ، چندی پیش از چراغ های OLED خود رونمایی کرد که بیشتر با هدف استفاده در صنعت خودرو طراحی شده بود.

ارسال نظر