تولید انرژی در ایالات متحده آمریکا توسط منابع تجدیدپذیر از زغال سنگ پیشی گرفت!

رسانه کلیک - به استناد اخبار تازه، ایالات متحده برای اولین بار در تاریخ موفق شد از طریق منابع تجدیدپذیر انرژی بیشتری نسبت به زغال سنگ تولید کند.

تولید انرژی در ایالات متحده آمریکا توسط منابع تجدیدپذیر از زغال سنگ پیشی گرفت!

به استناد اداره اطلاعات انرژی آمریکا ، این کشور برای اولین بار در تاریخ موفق شد از طریق منابع تجدیدپذیر انرژی بیشتری نسبت به زغال سنگ تولید کند. سدهای هیدروالکتریک، پنل های خورشیدی و توربین های بادی موفق به تولید 68.5 میلیون مگاوات ساعت انرژی طی ماه آوریل در سال 2019 شدند؛ این در حالی است که تولید انرژی از طریق زغال سنگ طی این مدت، 60 میلیون مگاوات ساعت بوده است.

برای محقق شدن چنین نقطه عطفی، چندین روند مختلف با یکدیگر همگرا شدند که برخی از آن ها بلند مدت و برخی کوتاه مدت بودند. به استناد Bloomberg ، به عنوان یکی از روندهای بلند مدت، ایالات متحده آمریکا مدتی است در حال استفاده از گاز طبیعی است که نه تنها از زغال سنگ ارزان تر است، بلکه سوختن آن (علی رغم سوخت فسیلی بودن) کربن دی اکسید کمتری آزاد می کند. مزارع بادی و خورشیدی نیز به دلیل هزینه ساخت اندک، در حال توسعه در این کشور هستند.

علاوه بر این ها، اجرای تعدادی روند کوتاه مدت در آوریل نیز موجب پیشی گرفتن منابع تجدیدپذیر از زغال سنگ شد و این به معنای آن است که این پیشی گرفتن ممکن است مقطعی باشد. تعدادی از تجهیزات زغال سنگی برای محافظت های روتین در ماه آوریل تعطیل شدند. The Guardian نیز در گزارشی اشاره کرد که تولید انرژی از طریق باد در این ماه افزایش داشته و تقاضای انرژی نیز کم شده است. بنابراین، ممکن است زمانی که تجهیزات زغال سنگی دوباره آغاز به کار می کنند، زغال سنگ به جایگاه خود در زمینه تولید انرژی بازگردد.

با این همه، روند کلی نشان می دهد که علی رغم تلاش دولت ترامپ جهت عدم کاهش مصرف زغال سنگ، روند استفاده از این سوخت در ایالات متحده آمریکا رو به کاهش است. تاکنون پنجاه نیروگاه زغال سنگ طی ریاست جمهوری ترامپ تعطیل شده اند و به نظر می رسد تعداد این نیروگاه های تعطیل شده نیز در حال افزایش باشد، زیرا ایالت های مختلف در حال تغییر منابع انرژی خود به منابع تجدیدپذیر هستند.

ارسال نظر