بی نظیرترین رمز عبور جهان ساخته خواهد شد

تاکنون در مورد رمز عبور، اسکن عنبیه، شناسه لمسی شنیده اید. این روزها پژوهشگران به دنبال تشخیص امواج مغزی به عنوان گام بعدی در ایجاد یک کلمه عبور بی نظیر هستند.

بی نظیرترین رمز عبور جهان ساخته خواهد شد

به گزارش کلیک، پژوهشگران دانشگاه تگزاس بر روی استفاده از امواج مغزی به عنوان رمز عبور تمرکز کرده اند. در مطالعه جدیدی، پژوهشگران در جستجوی راهی هستند که بتوانند از امواج مغزی برای این کاربرد استفاده کنند. این امواج مغزی در الکتروانسفالوگرام یا EEG بدست می آید. پژوهشگران با استفاده از امواج مغزی می خواهند به یک ابزار احراز هویت با دقت بالا دست یابند. برای استفاده از این فناوری، کاربران نیاز دارند که یک دستگاه EEG بر روی سرشون استفاده کنند که فعالیت مغز را اندازه گیری می کند، برای این کار نیاز به یک اپلیکیشن برای اندازه گیری ها است.

امواج مغزی افراد، مانند اثر انگشت منحصر به فرد هستند. این فناوری امکانات هیجان انگیز دیگری را فراهم می آورد، از جمله رویکرد امنیتی زمان ورود به سیستم. کاربران برای اولین بار که به سیستم وارد می شوند، هویت فرد چک می شود.

در حالی که افراد با کامپیوتر کار می کنند، یک سنسور می تواند امواج مغز را به طور مداوم ثبت کند، سپس به صورت دوره ای تعیین کند که آیا کاربر همان فرد شناخته شده است یا خیر. پژوهشگران برای احراز هویت با استفاده از امواج مغزی احتمالا راه طولانی در پیش دارند.

یا این حال، یک نقص خطرناک در فناوری اسکن مغز وجود دارد که می تواند به طور بالقوه داده های حساس کاربر را آشکار کند. به گفته کارشناس امنیتی، از امواج مغزی می توان شرایط پزشکی، صفات شخصیتی، احساسات، رفتار استفاده از مواد مخدر و غیره را استنباط کرد.

کاربرد های دیگر امواج مغزی می تواند تهدید کننده باشد. برای مثال اپلیکیشن های بازی خاصی در بازار منتشر می شود که از امواج مغز استفاده می کنند. یافته ها نشان داده اند که پیامدهای گسترده ای از استفاده امواج مغزی برای احراز هویت وجود دارد. واقعیت این است که احراز هویت به این معنا نیست که هیچ تهدیدی وجود ندارد.

این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی است، ولی نتایج نشان داده اند که یک کلمه عبور پیچیده بیومتریک با خود مسایل عمده امنیت به همراه دارد.

می توان فکر کرد که هنگامی که داده های مغز ما به اینترنت منتقل می شود و خطرات زیادی به همراه دارد، بنابراین یک پسورد قدیمی خوب از مد افتاده ایمن تر است.

ارسال نظر