ساخت دستگاه پوشیدنی مخصوص دیابتی ها

دانشمندان ژاپنی یک دستگاه پوشیدنی پزشکی ساختند که به سالمندان دیابتی و یا افراد دارای اضافه وزن، در کاهش چربی و درمان دیابت نوع دو کمک می کند.

ساخت دستگاه پوشیدنی مخصوص دیابتی ها

به گزارش کلیک، این دستگاه که توسط دانشگاه کوماموتو ساخته شده بر چربی احشایی(شکمی) اثر گذاشته و با کمک به افراد دارای اضافه وزن و مسن در ورزش، گلوکز خون را افزایش می دهد که این نیز به نوبه خود برای درمان دیابت مفید است. دیابت نوع دو یک بیماری نارسایی سیستمیک ارگان ها به دلیل ازدیاد قند خون حاد و التهاب ناشی از انباشتگی چربی احشایی در بدن است.

پاسخ شوک حرارتی(HSR) به عنوان یک پاسخ در برابر استرس در بدن انسان عمل می کند اما عملکرد آن در دیابت نوع دو افزایش پیدا می کند.

یک تیم تحقیقاتی از این دانشگاه متوجه شد که با ترمیم عملکرد HSP72 ـ پروتئین اصلی HSR ـ اختلالات مربوط به گلوکز برطرف می شود. بنابراین محققین یک کمربند پزشکی ساختند که از نوع خاصی پلاستیک استفاده می کند.

تاتسویا کوندو، محقق ارشد گفت "این دستگاه استفاده بسیار آسانی دارد. دستگاه به شکم متصل شده و اثرات جانبی کمی بر بیمار دارد. تاثیرات این کمربند را می‌تواند با ورزش درمانی مقایسه کرد."

آزمایشات بالینی MES + HS در ۴۰ مرد دارای اضافه وزن و دیابت نوع دو انجام شد. نتایج حاکی از کاهش گلوکز ناشتا، از دست دادن چربی احشایی، بهبود مقاومت به انسولین و بهبود قابل توجه در هموگلوبین گلیکوزیله(HbA1c) بود.

تاتسویا گفت "حتی اگر بیماری برای ورزش کردن مشکل دارد، مانند افراد مسن بسیار چاق و یا ناتوان، این دستگاه خدمات قابل قبولی به همراه مراقبت های پزشکی دیابتی فراهم می‌کند."

ارسال نظر