آیا بدن انسان هفت سال یک بار تغییر می کند؟

این موضوع ایده جذابی برای تحقیق دانشمندان بوده و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. در ادامه روند انجام آن را بررسی می کنیم.

آیا بدن انسان هفت سال یک بار تغییر می کند؟

به گزارش کلیک، هر 7 سال (یا طبق برخی اظهار نظرها هر 10 سال) ما انسان ها اساساً به انسان جدیدی تبدیل می شویم. چراکه در طی این دوره، تک تک سلول های بدن ما با یک سلول جدید جایگزین می شود. آیا احساس نمی کنید نسبت به هفت سال پیش جوان تر شده اید؟
سلول های هر فرد دارای طول عمر مشخص هستند و وقتی می میرند با سلول های جدید جایگزین می شوند. طبق گفته بخش مراجع علمی کتابخانه عمومی نیویورک (Stonesong) حدود 50 الی 75 تریلیون سلول در بدن وجود دارد. هر نوع سلول دارای طول عمر مشخص و متفاوتی است و بعد از مرگ انسان ممکن است چندین ساعت یا چندین روز طول بکشد تا تمام سلول های بدن او بمیرند. لازم به ذکر است که کاراگاهان جنایی نیز از این حقیقت مبهم و هولناک در هنگام تعیین علت و زمان مرگ قربانیان قتل ها استفاده می کنند.
گلبول های قرمز خون حدود چهار ماه عمر می کنند درحالی که گلبول های سفید خون به طور متوسط بیش از یک سال عمر می کنند. طول عمر سلول های پوست حدود دو تا سه هفته است. سلول های روده بزرگ طول عمر کوتاهی دارند. این سلول ها بعد از حدود چهار روز می میرند. طول عمر سلول های اسپرم فقط حدود سه روز است، درحالی که سلول های مغز عمدتاً طول عمری به اندازه طول عمر انسان دارند. برای مثال نورون های غشاء جمجمه ای بعد از مرگ جایگزین نمی شوند.
مسئله غیر عادی و خاصی در مورد این چرخه هفت ساله وجود ندارد، زیرا سلول ها در تمام طول عمر ما دائماً در حال مرگ و جایگزین شدن هستند. مشخص نیست این افسانه از کجا شروع شده است. شاید برخی افراد با نیت خوب ولی ناآگاهی در علم ریاضیات، صرفاً تمام طول عمرهای سلول های مختلف بدن را جمع زده باشند و به اشتباه به این نتیجه رسیده باشند که تمام سلول ها هر هفت سال یک بار نوسازی و تجدید می شوند.
منبع: livescience

ارسال نظر