محققان دریافتند که چگونه مغز چهره ها را تشخیص می دهد

به نظر می رسد که ماشین آلات ممکن است از نظر هوش به انسان ها برسند، حداقل در جهان زیست شناسی محاسباتی که این گونه به نظر می رسد.

محققان دریافتند که چگونه مغز چهره ها را تشخیص می دهد

به گزارش کلیک ، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه MIT، که در زمینه مغز، ذهن و ماشین آلات تحقیق می کنند، دریافتند که دستگاهی که برای برای تشخیص و متمایز کردن تصاویر از یکدیگر ساختد، یک قدم جلو تر بوده و می تواند نمای پرتره مانندی از چهره ها را نیز تشخیص دهد و آن ها را از یکدیگر متمایز کند. این گفته ها، نظریه پیشین در این رابطه را بیشتر مورد تایید قرار می دهد که درباره چگونگی تشخیص چهره توسط مغز انسان ها بود.

این سیستم که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، یک مدل محاسباتی از چیزی است که نشان می دهد مغز انسان چگونه تصاویر را تشخیص می دهد، و برای این کار از یک باتری تغذیه می شود. این دستگاه برای بالا رفتن میزان دقت در انتخاب، تصاویر را ۴۵ درجه می چرخواند و سپس عمل تشخیص را انجام می دهد.

به عبارت دیگر، این بدان معنا است که این سیستم که با هدف یافتن اختلافات بین دو چهره ساخته شده بود، قادر به تشخیص چهره های مختلف هم می باشد.

عملکرد این دستگاه که موجب شگفتی و هیجان زده شدن دانشمندان شده، ممکن است عملکردی مانند مغز انسان داشته باشد. با این حال، از بابت مطمئن نیستیم. چرا که مغز انسان بسیار پیچیده است. توماس پوگی استاد مغز و علوم شناختی در دانشگاه MIT و مدیر این پروژه می گوید: "عملکرد این دستگاه دلیل نمی شود که بگوییم مغز انسان هم این گونه رفتار می کند."

ارسال نظر