حسگری که ارزش مواد غذایی را در گوشی نمایش می دهد

آیا می‌خواهید بدانید ارزش غذایی ناهار شما چقدر است؟ SCIO به شما کمک می‌کند تا در این مورد اطلاعاتی را به دست آورید.

حسگری که ارزش مواد غذایی را در گوشی نمایش می دهد

به گزارش کلیک، SCIO یک حسگر مولکولی است که می‌تواند در مورد ترکیب شیمیایی مواد اطراف شما، اطلاعاتی را به دست آورد و اندازه آن به قدری کوچک است که به راحتی می‌تواند در کف دست قرار بگیرد. این گجت تنها با زدن یک دکمه می‌تواند ماده مورد نظر را تجزیه و تحلیل کند و اطلاعات را به گوشی هوشمند شما ارسال کند. زمانی که این حسگر ماده مورد نظر شما را اسکن کرد، اطلاعات زیادی را در مورد آن ماده در اختیار شما خواهد گذاشت.

فناوری به کار گرفته شده در این حسگر از روش طیف سنجی نزدیک به مادون قرمز استفاده می‌کند. این روش تحلیلی چندین دهه است که در آزمایشگاه‌های مختلف به کار گرفته می‌شود؛ اما در حال حاضر استفاده از آن برای فعالیت‌های روزمره در حال افزایش است. این اسکنر که به راحتی در دست قرار می‌گیرد، نوری را به سطح ماده مورد نظر می‌تاباند و از این طریق ساختار مولکولی ماده تجزیه و تحلیل می‌شود. قبلا نیز طیف سنج‌های دیگری به بازار عرضه شده‌اند، اما تعداد کمی از آن‌ها همانند این حسگر ۲۰۰ دلاری دارای قیمت مناسبی هستند. لازم به ذکر است که نباید از این حسگر انتظار دقت علمی آزمایشگاه‌ها را داشت.

در حال حاضر پایگاه داده این حسگر می‌تواند اطلاعاتی را در مورد محصولات خشکبار، میوه‌جات و سبزیجات فراهم کند. سازنده این حسگر امیدوار است همگام با افزایش استفاده افراد از این محصول، بتواند برای نوشیدنی‌ها، انواع مختلف گوشت، رسیده بودن محصولات کشاورزی و موارد دیگر، اپلکیشن‌هایی را ارائه دهد و آنچه را که در وب سایت این محصول "پایگاه داده ماده" نامیده شده است را به صورت موثر و کارآمد شکل دهد.

منبع: huffingtonpost

ارسال نظر