اسکورپیو با داشتن ۱۲ گیگ رم هیچ محدودیت فنی ندارد

چند هفته پیش کمپانی مایکروسافت جزییات جدیدی را از کنسول آینده‌ی خود یعنی اسکورپیو منتشر کرد. 

اسکورپیو با داشتن ۱۲ گیگ رم هیچ محدودیت فنی ندارد

به گزارش کلیک، مدیر عامل شرکت استارداک آقای برد واردل توییت‌های بسیاری را درباره‌ی تکنولوژی صنعت کنسول‌های بازی پست کرده است. بنا به گفته‌ی ایشان، کنسول اسکورپیو با داشتن ۱۲ گیگابایت رم، هیچ محدودیت فنی برای طراحی و ساخت بازی‌های رایانه‌ای بر روی این پلتفرم به مدت چند سال نخواهد داشت. با توجه به اینکه توسعه دهندگان و سازندگان بازی‌های رایانه‌ای از ۸ گیگابایت رم کنسول PS4 Pro تنها فقط از ۵٫۵ گیگابایت رم آن استفاده می‌کنند لذا اسکورپیو با داشتن ۱۲ گیگابایت رم فراتر از حدنصاب عمل خواهد کرد.

برد واردل می‌گوید: ۱۲ گیگابایت رم GDDR5 کنسول اسکورپیو بدین معناست که هیچ محدودیت فنی و تکنیکی برای طراحی و ساخت بازی‌ها بر روی این پلتفرم وجود ندارد

واردل همچنین می‌گوید به منظور به کارگیری درست و بهینه از قدرت سطح جدید API‌ها مانند Directx 12 (که بر روی کنسول اسکورپیو نیز استفاده شده است) و Vulkan سازندگان و توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای به یک هسته‌ی موتور گرافیکی خنثی نیاز دارند و فقط موتور گرافیکی اکسیدس استارداک (که پیش از این در بازی‌های ریل‌تایم استراتژی مانند Ashes of Singularity استفاده شده بود) می‌تواند متناسب با نیاز‌های فنی عمل کند درحالی که استودیو‌های دیگر برای بدست‌آوردن چنین سرعتی در پردازش تسک‌های خود باید سال‌ها زمان و انرژی صرف کنند. واردل سپس با لحن طعنه‌آمیزی گفت بالاخره بازی‌های AAA با موتور گرافیکی نیتروس تولید خواهند شد

کمپانی‌های دیگر برای بدست آوردن چنین تکنولوژی (موتور گرافیکی اکسیدس-نیتروس) و استفاده‌ی بهینه از قدرت واقعی نسل جدید API‌ها مانند Directx12 و Vulkan در بازی‌های AAA باید سال‌ها زمان و انرژی صرف کنند.

اولین آزمایش ما از موتورگرافیکی نیتروس (موتور چند هسته‌ای ما) به زودی انجام خواهد شد و ما امیدوار هستیم این آزمایش در یک بازی AAA انجام شود.

در نهایت مدیر عامل شرکت استارداک اعلام کرد که نسل جدید API‌ها یعنی Directx 12 و Vulkan می‌توانند سرعت بارگذاری بیشتری داشته باشند از آنجا که این دو API از لحاظ فنی قادر به بارگذاری محتوای گرافیک به GPU از چندین جریان موازی هستند. خیلی جالب خواهد بود زمانی که توسعه‌دهندگان و سازندگان بازی‌های رایانه‌ای از این ویژگی شروع به استفاده خواهند کرد.

واردل می‌گوید: یکی از ویژگی‌های بزرگ Directx 12 و Vulkan بارگذاری محتوای عظیم گرافیک به GPU از چندین جریان موازی است که مطمئنا بسیاری از مردم اطلاعات زیادی تا به حال درباره‌ی این مورد نشنیده‌اند.

امروزه بیشتر صفحه‌های بارگذاری طولانی مدت به دلیل پردازش کند بافت‌ها و اجزای محتوای گرافیکی صورت می‌گیرد. در Directx12 و Vulkan این کار به راحتی و به صورت موازی انجام می‌شود

کنسول اسکورپیو مایکروسافت ۶ ترافلاپ قدرت محاسباتی دارد، یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با کلاک ۲٫۳ گیگاهرتز، ۱۲ گیگابایت رم GDDR5 و ۴۰ واحد محاسباتی با هدف مشخص ارائه‌ی درست ویژگی ۴K از بازی به گیمر‌ها، دارد.

انتظار می‌رود پرچمدار جدید مایکروسافت در تعطیلات ۲۰۱۷ به بازارهای جهانی عرضه شود و قیمت تخمینی که برای این کنسول در نظر گرفته‌اند ۴۹۹ دلار یا بیشتر می‌باشد. مطمئنا اخبار بیشتری از کنسول اسکورپیو در مراسم E3 2017 اعلام خواهد شد.

ارسال نظر