نسل دوم هوش مصنوعی در راه است!

به گزارش کلیک، دانشمندان دانشگاه لوند کشف کرده اند که سلول های عصبی افراد قادر به یادگیری توالی هستند. این موضوع پیامدهای بالقوه بی شماری را برای تحقیقات بیشتر راجع به مشکلات یادگیری و هوش مصنوعی به همراه خواهد داشت.

نسل دوم هوش مصنوعی در راه است!

به گزارش کلیک، دانشمندان دانشگاه لوند کشف کرده اند که سلول های عصبی افراد قادر به یادگیری توالی هستند. این موضوع پیامدهای بالقوه بی شماری را برای تحقیقات بیشتر راجع به مشکلات یادگیری و هوش مصنوعی به همراه خواهد داشت.

آموزش به نورون ها

بخش فیزیولوژی اعصاب در دانشگاه لوند کشف کرده است که نه تنها نورون ها می توانند به یک سیگنال منحصر به فرد پاسخ دهند، بلکه این امکان وجود دارد تا بتوان به آن ها الگوهایی را آموزش داد! این به این معنی است که سلول های پورکنژ فرد ( سلول های کنترل کننده حرکتی) قادر به یادگیری هستند.

یافته های قبلی دانشمندان این موضوع را نشان می داد که یادگیری با توجه به تعامل سرتاسر شبکه عصبی صورت گرفته است. با این حال مطالعات جدید بر این باورند که بر خلاف آن چه تصور می شد، کنترل مخچه و هماهنگی رفتار حرکتی ممکن است بیشتر بر روی مکانیسم های داخل سلولی تکیه کند و کمتر وابسته به خواص شبکه عصبی باشد. همچنین این مطالعات نشان می دهد که ظرفیت برای ذخیره سازی اطلاعات در نورون های منحصر به فرد به مراتب بیشتر است و نسبت به آن چه در پارادایم غالب پیشنهاد شده، از طبیعت متفاوتی برخوردار است.

محققان لوند در طول چندین ساعت نورون ها را آموزش دادند تا با سیگنال های مختلف ارتباط برقرار کنند. در نهایت، این به معنای این است که سلول ها می توانند چند واکنش متفاوت را در یک دنباله یاد بگیرند. نکته جالب این جاست که پاسخ ها الگوی زمان محرک را دنبال کردند. برای مثال، آن ها به "سیگنال - مکث کوتاه - سیگنال - مکث طولانی" چنین پاسخ دادند: "پاسخ - مکث کوتاه - پاسخ - مکث طولانی - پاسخ."

یادگیری مشکلات و هوش مصنوعی

اختلال در این سیستم ها می تواند مسئول تعدادی از مشکلات یادگیری مثل اوتیسم، ADHD و اختلالات زبانی باشد، به این معنی که دانشمندان احتمالا روش های درمانی آینده را بر اساس اصول به دست آمده از مطالعه پایه ریزی خواهند کرد.

هیجان انگیز ترین کاربرد این یافته جدید برای یادگیری عمیق و هوش مصنوعی (AS) است که بسیاری از آن ها در حال حاضر از شبکه های عصبی استفاده می کنند. به منظور ساخت هوشی مانند انسان، محققان نیاز به درک چگونگی افزوده شدن اطلاعات به مغز را در پیش روی خود می بینند.

این مطالعه نشان می دهد که ذهن ما به جای استفاده از یک شبکه عصبی، به صورت تک سلولی به یادگیری می پردازد. بنابراین، در هنگام ساخت هوش مصنوعی، ما نیاز داریم تا از یک یک مدل مشابه بهره ببریم و اجزای منحصر به فرد را برای یادگیری برنامه نویسی کنیم. اگر این مطالعات با موفقیت به سرانجام برسند، کارهای پیچیده تر از طریق یک راه کارآمد تر ساخته و پرداخته می شوند و سبب کاهش فاصله و شکاف ایجاد شده میان انسان و ماشین خواهد شد.

هوش مصنوعی موضوع راغ این روز های اینترنت است و دانشمندان حساب ویژه ای بر ارتقا و پیشرفت این علم باز کرده اند. صنعت رو به رشدی مانند اینترنت اشیا به میزان فراوان از هوش مصنوعی بهره خواهد برد و زندگی ما و نسل های بعدی مان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. بنابراین لازم است تا محققان و دانشمندان هرچه بیشتر اطلاعات راجع به مغز انسان را به دست آورند و آن اطلاعات را در ساخت نسخه های جدید و کارامدتر هوش مصنوعی به کار گیرند. مطمئنا در آینده خانه هایی که در آن ها زندگی می کنیم، بیش از آن چه به دلیل زیبایی و بزرگی و دیگر عوامل به چشم آیند، تحت تاثیر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا قرار خواهند گرفت تا زندگی بیش از پیش لذت بخش شود!

اگر تا به حال راجع به اینترنت اشیا آن طور که باید و شاید نشنیده اید، می توانید مقالات ارائه شده در گوشه وکنار وب را مطالعه کنید تا اهمیت آن بیش از پیش بر شما روشن شود.

ارسال نظر