آسیب پذیر بودن سیستم دسترسی بدون کلید در برابر سارقان

گزارش های اخیر نشان می دهند که سارقان به راحتی می‌توانند از سیستم keyless entry (دسترسی بدون کلید) سوء استفاده کنند و آن را بدزدند.

آسیب پذیر بودن سیستم دسترسی بدون کلید در برابر سارقان

به گزارش کلیک، این تکنیک که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت در خودروهایی که به سیستم دسترسی بدون کلید هستند، عمل می‌کند. معمولا کلید خودرو که از موج رادیویی استفاده می‌کند، برای اینکه عمل کند تنها باید چند سانتیمتر دور از خودرو باشد. محققان ADAC به این نکته پی بردند که سارقان با استفاده از وسایل ارزان قیمت می‌توانند امواج رادیویی را از کلید‌ خودرو دریافت کنند و برد آن‌ها را تا چندین متر تقویت کنند. قیمت این وسیله در حدود ۲۵۵ دلار است.

محققان هنگامی که وارد خودرو می‌شوند می‌توانند خودرو را روشن کنند و با آن از محل دور شوند، به عبارت دیگر سارقان نیز به همین صورت عمل می‌کنند. متاسفانه باید گفت که بیشتر خودرو سازان خودروهای خود را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که حتی اگر امواج رادیویی را از فاصله بسیار دور دریافت کردند نیز روشن می‌شود. ADAC این روش را در مورد خودروهای چندین شرکت خودرو ساز در اروپا امتحان کرده است که شامل آئودی، جی ام، بی ام دبلیو و همچنین شرکت‌های خودرو ساز دیگر یعنی فورد، کیا و تویوتا می‌شود.

این روش سرقت روش جدیدی نیست اما یافته‌های ADAC نشان می‌دهد که این روش هنوز هم برای شرکت‌های خودرو ساز یک تهدید محسوب می‌شود. تنها ترفندی که می‌تواند برای مقابله با این تهدید مورد استفاده شود و نوعی بازدارنده محسوب می‌شود قرار دادن کلید خودرو در یک وسیله مسدود کننده امواج است که مانند قفس فاراده (فضای بسته ساخته شده از فلز یا رسانای الکترونیکی) عمل می‌کند. جالب است بدانید که به گفته روزنامه نیویورک تایمز زمانی که قفس فاراده در دسترس نباشد حتی فریزر هم می‌تواند به عنوان وسیله مسدود کننده امواج عمل می‌کند.

هنوز هم خودروسازان موفق نشده‌اند به راه حل موثری برای مقابله با این مشکل و یا به بیانی دیگر این تهدید دست پیدا کنند.

منبع: engadget

ارسال نظر