رونمایی از اتاق خودران در CES آسیایی

مرکز ملی اتومبیل الکتریکی سوئد که سال ۲۰۱۲ شرکت ساب را خریداری کرد، در رویداد CES آسیا به رونمایی از برنامه آینده حمل و نقل خودران پرداخت. در این برنامه وسایل نقلیه نه تنها افراد را جابجا می کنند بلکه در فضای داخلی افراد با شرایطی مطابق میل خود رو به رو می شوند. برای مشاهده مطلب با وب سایت کلیک همراه باشید.

رونمایی از اتاق خودران در CES آسیایی

به گزارش کلیک - بنابراین با این رویکرد مرکز ملی اتومبیل الکتریکی سوئد می توان سوار بر وسایل نقلیه ای لذت بخش شد که عملکردی مطابق میل افراد دارند. در یک دنیای کامل می توانید از مبدا به مقصد در کمترین مدت زمان برسید که موجب تلف شدن زمان نخواهد شد. البته در دنیای واقعی فعلی چنین چیزی حقیقتا غیرممکن است و ما برای سفر به نقطه ای باید مدت زمان طولانی را صرف کنیم. شرکت ها وعده دادند با وسیله نقلیه مستقل علاوه بر این که رانندگی فیزیکی حذف می شود بلکه اتومبیل ها مالیات کمتری را در بر می گیرند.

بنابراین به کمک چنین خودروهایی می توان از سفر لذت برد و تمام تمرکز را روی لذت سفر گذاشت تا به رانندگی مداوم پرداخت. کانسپت NEVS InMotion به بررسی چگونگی انطباق خودرو با مسافر می پردازد تا لذت سواری یک اتومبیل مستقل را دو چندان سازد و همچنین به کاهش تلف شدن وقت بپردازد. این طراحی مفهومی با وسیله نقلیه InMotion که درب های بزرگی داشته و بیشتر به فضای داخلی پرداخته شده تا ظاهر، نمونه ای از خودروهای آینده مستقل هستند که تجربه سفر لذت بخشی ارائه می دهند. اگرچه این خودرو زیباترین نیست اما انعطاف پذیری بالا، تجربه سواری بهتر با فناوری های روز آن را به اتومبیلی کارآمد تبدیل می کند. هنگامی که وارد آن می شوید به شما خوش آمد گفته و صندلی را مطابق نظر شما تنظیم می کند تا جای راحتی داشته باشید.

یکی از ویژگی های اتومبیل مورد بحث حالت شخصی بوده که با در اختیار گذاشتن هدفون، صفحه نمایش لمسی و برخی دیگر شما را از اطرافیان دور نگه می دارد. به نوعی باید این قابلیت را ضد اجتماعی دانست تا حالت شخصی. در حالت اجتماعی شخص صندلی آن رو به روی دیگر اطرافیان تنظیم می شود و گفتگو بین افراد تسهیل می شود. در چنین حالتی افراد می توانند به راحتی بحث و گفتگو کرده و از سفری اجتماعی و صمیمی لذت ببرند. البته برای افرادی که غریبه هستند می توانند حالت شخصی را به کار گرفته که کارآمدتر است. در حالت جلسه صفحه نمایشی روی درب ها به نمایش درمی آید که افراد می توانند بوسیله آن کنفرانس ویدئویی داشته باشند و کارهای روزانه خود را بررسی کنند. با این حساب NEVS InMotion خودرویی با حالت های مختلف بوده تا حمل و نقل را به نوعی مطابق میل افراد و سرنشینان تبدیل کند.

سرنشینان می توانند نور داخلی، صندلی و سیستم تهویه مطبوع را بوسیله یک برنامه کنترل کنند و دیگر نیازی به کنترل فیزیکی نباشد. همچنین با چنین وسیله ای فضای داخلی کمتر اشغال می شود و سرنشینان بیشتری را می‌توان درون خودرو جای داد. خودرو مفهومی InMotion در پایه و اساس با تحرک اکوسیستمی وسایل نقلیه مشترک است. NEVS معتقد است که این نوع وسایل نقلیه باید به شکل خصوصی کنترل شود و نباید آن را دردسترس ناوگان بخش اتومبیل های الکتریکی داد. این نوع وسیله نقلیه در ابعاد و سبک مختلفی به تولید می رسد، بنابراین می توان شاهد مدلی ۳ نفره یا بیشتر بود.

برخلاف تصور دیگر خودروسازان، NEVS قصد داشته وسایل نقلیه را به بازار ارائه دهد که موجب حمل و نقل کارآمد و سریعتر افراد شود. البته این سطح رانندگی مستقل نوع ۵ بوده که بالاترین سطح رانندگی مستقل را به خود اختصاص می دهد و در کنترل کامل هوش مصنوعی و اتومبیل است. اتومبیل های الکتریکی مستقل کمک می کنند تا افراد سفری لذت بخش داشته زیرا با عدم رانندگی کردن به راحتی از یک مبدا به مقصد موردنظر انتقال پیدا خواهند کرد. بنابراین به کمک چنین فناوری می توانند سوار شدن بر خودرو را یک تفریح به شمار آورد تا چیز دیگری. NEVS در تلاش بوده به گسترش فناوری رانندگی مستقل بپردازد و نمی خواهد ایده خود را به عنوان نقطه نظری فانتزی باقی بگذارد.

این شرکت اعلام کرده که در Tianjin چین می خواهد به تست فناوری پرداخته و ناوگانی از خودروها مستقل را جهت بررسی دقیق به کار گیرد. البته خودروهای الکتریکی مورد بحث با ساختاری مشابه نسخه نهایی مورد تست قرار می گیرند تا نتایج به دست آمده با نتیجه نهایی اختلافی نداشته باشند، از این رو نباید اختلاف بزرگی را شاهد بود. NEVS محصول مفهومی InMotion را در جریان نمایشگاه اتومبیل شانگهای رونمایی کرد. مدل ۹-۳ نام داشت که براساس طراحی خودروهای ساب بود و قادر است با هر بار شارژ مسافتی ۳۰۰ کیلومتری را سپری کند. NEVS وعده داده که مجموعه ای از فناوری ها را برای محصول خود در نظر می گیرد که از جمله باید به وای فای، مدیریت باتری از طریق گوشی، فیلتر هوا پیشرفته کابین و برخی دیگر اشاره داشت.

این سیستم همچنین با ویژگی های ناوگان هوشمند، سیستم دیجیتالی کلید از طریق گوشی هوشمند، پورتال مدیریت ناوگان و کنترل خودرو از طریق تلفن هوشمند را نام برد. NEVS خودرو الکتریکی ۹-۳ را در چین به تولید می رساند و در سال ۲۰۱۸ نیز باید شاهد عرضه مدل باشیم. کمپانی در نظر داشته تا نسخه کراس اوور ۹-۳X را نیز در کنار نسخه سدان الکتریکی عرضه دارد. جزئیات بیشتری در کار نیست و باید منتظر ماند تا محصول الکتریکی مورد بحث راهی بازار شود.

ارسال نظر