ارسال احساسات واقعی به زودی در فیسبوک ممکن خواهد شد

مارک زوکربرگ می‌گوید ما می‌توانیم احساسات خود را در آینده‌ای نه چندان دور برای یکدیگر ارسال کنیم.

ارسال احساسات واقعی به زودی در فیسبوک ممکن خواهد شد

به گزارش کلیک، زاکربرگ، مدیر غول شبکه اجتماعی فیسبوک معتقد است که روزی فرا خواهد رسید که ما می‌توانیم به طور مستقیم احساسات، افکار و بازخورد ادراک خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم. همان‌طور که در حال حاضر به راحتی متن، عکس و ویدیو را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم. مدیر عامل فیسبوک می‌گوید: شما می‌توانید درباره چیزی فکر کرده و دوستان شما نیز بلافاصله می‌توانند آن را تجربه کنند. در حقیقت این اتفاق همان تله پاتی است. این مطالب بخشی از جلسه پرسش و پاسخ طولانی بود که زوکربرگ در دیوار شخصی خود در فیسبوک مطرح کرد.

علاوه بر تله پاتی، زوکربرگ به موضوعات بسیاری در طول این جلسه پرداخت. این موضوعات شامل تلاش‌های تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی فیسبوک، سیاست‌های این شبکه اجتماعی و ویژگی poking بود. در این جلسه پرسش و پاسخ سوالات به چهره‌های معروف نیز کشیده شد. از جمله مطالعات علمی‌ و اهمیت ورزش کردن از دید استیون‌ هاوکینگ و آنولد شوارتزنگر.

انتشار مطالب Arianna Huffington (نویسند و مقاله نویس) یکی دیگر سوالاتی بود که درباره آینده اخبار آنلاین مطرح گردید. زوکربرگ نیز در این باره گفت : او پیش از این، گرایش کاربران به سمت یک رسانه خبری پرسرعت، استفاده از ویدیوها و فناوری جدیدی مانند واقعیت مجازی را پیش بینی کرده بود. و این موضوعات برای فیسبوک که شرکت Oculus را با مبلغ ۲ میلیارد دلار خریداری کرد، چیز عجیبی نیست. با توجه به افزایش سرعت انتشار اخبار، زوکربرگ افزود: مکان مناسبی برای اخبار شرکت‌ها وجود داشت که آن‌ها می‌توانستند خلاصه اخبار خود را با سرعت بیشتر و اغلب به شکل بخش به بخش ارسال کنند. اما او می‌گوید فکر نمی‌کند که تاکنون کسی به طور جدی به این قسمت توجه کرده باشد. در حال حاضز فیسبوک توانسته است به خوبی با استفاده از بخش جدید مقالات فوری، آینده‌نگری که در ذهن زوکربرگ وجود دارد را برآورده کند.

در این گفتگو زوکربرگ درباره نوآوری فیسبوک در هوشمند مصنوعی این شبکه اجتماعی گفت. او افزود: این شرکت در حال توسعه نوعی از فناوری است تا بوسیله آن بتواند اشیاء، صحنه‌ها و مردم را در تصاویر و ویدیوها تشخیص دهد که برای این کار نیاز به درک محتوای تصاویر و ویدیوها دارد. هم‌چنین وقتی یکی از برجسته‌ترین دانشمندان درباره آینده فیسبوک از زوکربرگ سوال کرد، او گفت: بخشی از هدف این شرکت ساخت سیستم‌های هوشمند مصنوعی است که عملکرد بهتری نسبت به انسان در فهم حواس پنچ گانه مانند بینایی، شنوایی و غیره داشته باشد.

من بسیار خوشحالم که سوالاتی درباه انسان پرسیده می‌شود. چه چیزی به ما این توانایی را می‌دهد تا جاویدان باشیم و برای همیشه زندگی کنیم؟ چطور می‌توانیم تمام بیمارها را درمان کنیم؟ ذهن انسان چگونه کار می‌کند؟ چطور انسان آموزش می‌بینید و چطور می‌تواند در انسان قدرتی به وجود آورد تا توانایی او در یادگیری مسایل یک میلیون بار بیشتر شود؟

علاوه بر موضوعات گفته شده زوکربرگ مسئله خط‌‌ مشی جدید فیسبوک را که اشاره به نام حقیقی افراد دارد، مطرح کرد. این خط مشی جدید توسط برخی افراد به عنوان سیاستی تبعیض‌آمیز و حتی تهدیدی برای زندگی آن‌ها و افراد دیگر که تصمیم ندارند با نام واقعی خود دیده شوند، شناخته می‌شود. زوکربرگ از این سیاست جدید دفاع کرد و گفت بوسیله این سیاست هم شما خواهید توانستد راحت‌تر از قبل دوستان خود را بیابید و هم این که با متصل کردن کامنت هر شخص به پروفابل او سوء استفاده‌ها کاهش می‌یابد.

emotions

هنوز ابهاماتی برای کاربران درباره سیاست‌های جدید فیسبوک وجود دارد. نام وافعی به معنای، نام قانونی شما نیست. نام واقعی، همان نامی ‌که دوستان شما با آن نام شما را صدا می‌زنند و همان نامی ‌است که شما با آن به هر جایی ورود می‌کنید. اگر تمام دوستانتان شما را با نام کوچک صدا می‌زنند و شما نیز می‌خواهید از همین نام در فیسبوک استفاده کنید، طبیعتا می‌توانید این کار را انجام دهید. با این روش، ما باید بتوانیم از هر کسی که قصد دارد تا از نام حقیقی خود استفاده کند، پشتیبانی کنیم که این حمایت شامل افراد که در جامعه‌ تراجنسیتی ( transgender ) هستند نیز می‌شود. ما در حال کار بر روی روش‌های بیشتر و بهتری برای افراد هستیم تا نام حقیقی خود را به ما نشان دهند. بنابراین ما می‌توانیم این سیاست را که موجب حفاظت از مردم در این شبکه اجتماعی می‌شود، حفظ کنیم و از طرف دیگر نیز به جامعه ‌تراجنستی خدمت کنیم.

فیسبوک صفحه شخصی صدها مردی را که آشکارا با لباس زنانه در این شبکه اجتماعی ظاهر می‌شدند و رفتار زنانه از خود نشان می‌دادند، سال گذشته از سایت حذف نمود. این امر موجب شد تا در ماه ژوئن، drag queens (مردانی که آشکارا با لباس زنانه می‌پوشند و رفتار زنانه از خود نشان می‌دهند) و LGBT (دگرباش‌ها) به اعتراضاتی بر علیه فیسبوک در مقابل دفاتر مختلف این شرکت دست بزنند. این شرکت هم‌چنین قبل از آن که از سیاست‌های سخت‌گیرانه‌اش در مورد اسامی‌ حقیقی افراد کاسته شود از مردم خواست تا از نام‌های واقعی خود در حساب‌های کاربریشان استفاده کنند. اما این شیوه نیز به عنوان یک سیستم ناکارامد شناخته شد.

پاسخ زوکربرگ در این جلسه در مورد پاسخ‌هایی بود که از طرف فیسبوک در آن زمان داده شد. اما باز هم به طور شفاف بیان نشد که این شرکت چطور می‌خواهد چنین مشکلاتی را برطرف کند.

زوکربرگ تلاش کرد تا به طور شفاف در مورد سیاست جدید این شرکت، که استفاده از نام‌های حقیقی است، توضیح دهد.

زوکربرگ هم‌چنین در پاسخ به تصمیمش درباره دریافت حقوق ماهی ۱ دلار گفت : من این تصمیم را گرفتم، زیرا به ‌انداره کافی پول بدست آوردم. این جواب او مردم را به نسبت پاسخ‌های دیگرش بیشتر قانع کرد. هم‌چنین او به صحبت‌های آرنولد شوارتزنگر پاسخ داد. آرنولد شوارتزنگر گفته بود در فیلم‌های Terminator و ex-governor of California سه بار در هفته تمرین می‌کرد و دوست داشت با سگ خود تمرین کند زیرا سگش مثل یک تیکه موی ژولیده بود.

در نهایت نیز تنها سوالی که زوکربرگ نتوانست دلیل منطقی و پاسخ قانع کننده‌ای برای آن بیاورد این بوذ که چرا او تصمیم گرفت تا ویژگی poke را طراحی کند. او پاسخ کوتاهی به این سوال داد و گفت: به نظر من در آن زمان ایده خوبی بود !

ارسال نظر