ارسال چاپگر سه بعدی ویژه به ایستگاه فضایی توسط ناسا

با گذشت بیش از یک سال از فرود اولین چاپگر سه بعدی در ایستگاه بین المللی فضایی، ناسا نسخه جدید و بهبود یافته ای را به این ایستگاه ارسال می کند.

ارسال چاپگر سه بعدی ویژه به ایستگاه فضایی توسط ناسا

به گزارش کلیک، چاپگر سه بعدی جدید با فناوری بالا که اسم رسمی آن ابزار تولید افزایشی است، اولین گام در اولین ابزار تولیدی جهان در خارج از کره زمین خواهد بود. این چاپگر چند روز پیش با سفینه ی سیگنوس به ایستگاه فضایی فرستاده شد.

تغییرات در طراحی این چاپگر مهمترین ویژگی است که ناسا در این چاپگر اعمال کرده است. این چاپگر جدید می تواند برای تولید اشکال سه بعدی در فضا از ۳۰ ماده مختلف استفاده کند ولی سفینه سیگنوس فقط حامل سه ماده پلاستیکی برای استفاده در این چاپگر است. پیش از این در صورت خراب شدن ابزار فضانوردان، مواد و ابزار از زمین به فضا ارسال می شدند که با وجود این چاپگر فضانوردان می توانند ابزار و دستگاه های مورد نیاز خود را چاپ کنند که پیشرفتی با کارآیی بسیار بالا به حساب می آید.

ناسا و آزمایشگاه ملی آمریکا می توانند فایل های دیجیتال ابزارها را به چاپگر مستقر در ایستگاه بین المللی فضایی بفرستند و فضانوردان قادر خواهند بود هر ابزاری (اعم از آچار، ماهواره یا هر ابزار کاملا جدید و متفاوتی) را بسازند. کاهش اندازه محموله هایی که به فضا فرستاده می شوند نیز مزیت بزرگی است. به جای ساخت ابزار کامل، در ارسال های آتی، محموله های بسیار کوچکتر حامل مواد خام جهت ساخت ابزار با استفاده از چاپگر ارسال خواهند شد. به گفته محققین، با وجود چاپگر مستقر در فضا، می توان وسائلی مانند یک آنتن به اندازه زمین فوتبال برای تامین اینترنت پرسرعت برای کل مردم دنیا ساخت که پیش از این امکان آن وجود نداشت.

با استفاده از این چاپگر، محققین، دانشمندان و مخترعین می توانند با هزینه پایین محصولات و ایده های شان را به طور مستقیم در فضای با جاذبه بسیار کم تست کنند.

منبع: yahoo

ارسال نظر