این ربات با فناوری ردیابی چشم یک دستیار تمام عیار در اعمال جراحی است

رسانه کلیک - دانشمندان اخیراً ربات Senhance را طراحی کرده‌اند که به جراحان حین عمل جراحی کمک می‌کند. به گفته سازمان غذا و دارو آمریکا دقت این ربات همانند ربات داوینچی معروف است.

این ربات با فناوری ردیابی چشم یک دستیار تمام عیار در اعمال جراحی است

در جراحی دقت بسیار بالایی احتیاج است و جراحان در این زمینه آموزش های لازم را دریافت می‌کنند، اما ربات‌های دستیار جراحان، علاوه بر دقت بسیار بالاتری که نسبت به انسان‌ها دارند، می‌توانند وارد قسمت‌هایی از بدن انسان شوند که دسترسی به این نقاط مشکل و یا خطرناک است.

ربات Senhance که در جراحی به کمک پزشکان می آید، به تازگی توانسته مجوزهای لازم را از FDA دریافت کند. ربات Senhance در ناحیه شکمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همانند ربات داوینچی از حساسیت و دقت بسیار بالایی برخوردار است.

این ربات، به صورت آزمایشی در عمل ۱۵۰ بیمار به جراحان کمک کرد و پس از آن FDA کارایی این ربات را تأیید کرد. به گفته TransEnterix، شرکت سازنده این ربات، Senhance اولین رباتی است که هم در ناحیه شکمی مورد استفاده قرار گرفته و هم مجهز به فناوری ردیابی چشم است.

نحوه کار با این ربات بسیار آسان است به نحوی که جراح پشت کنسولی می‌نشیند و دید سه بعدی از ناحیه‌ای که احتیاج به عمل دارد، پیدا می‌کند. سپس از طریق سه بازوی این ربات، عمل جراحی آغاز می‌شود. این ربات با استفاده از ردیابی چشمی، از نواحی مورد نظر جراح در داخل بدن فیلم می‌گیرد. جراحان همچنین از طریق دو دسته این ربات، جراحی را پیش می‌برند.

ارسال نظر