معرفی هفت ابزار برای تجدید قوای بدن

وقتی که باشگاه می‌روید، هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه گرفتگی عضلات عذاب آور باشد و برای اینکه بتوانید به پرورش اندام خود به خوبی ادامه دهید باید هر چه زودتر سلامتی کامل خود را به دست آورید. در صورتی که چندین روز مصدوم باشید نمی‌توانید از حداکثر توانایی خود استفاده کنید.

معرفی هفت ابزار برای تجدید قوای بدن

کلیک - گاهی اوقات صدمات و جراحات ما را زمین گیر نمی‌کند اما ممکن است بهبودی کامل آن‌ها چندین روز طول بکشید، مخصوصا زمانی درد و ناراحتی دچار نوسان باشد و کم و زیاد شود. وقتی که تازه فعالیت ورزش خود را تمام می کنید، درد زیادی را در ماهیچه‌های خود احساس می‌کنید که ناشی از کشیده شدن ماهیچه‌ها در حین فعالیت ورزشی است.

ممکن است احساس سوزش داشته باشید. این سوزش به خاطر این است که ماهیچه‌ها در سطح میکروسکوپی در حال کشیده شدن هستند. اگر شما استراحت کنید، ماهیچه‌ها دوباره نیروی خود را به دست می‌آورند و برای فعالیت‌های ورزش آماده می‌شوند. فرایند احیای ماهیچه‌ زمان زیادی می‌طلبد و اقدامات لازم باید طی چندین مرحله انجام شوند. زمان بهبودی در فعالیت‌های ورزشی واقعا مهم است هر چقدر زمان بهبودی کمتر است، سریع‌تر می‌توانید به فعالیت ورزشی مورد علاقه خود باز گردید.

راه‌های زیادی برای بهبودی وجود دارد و هر فرد باید با روشی مناسب با بدن قوای جسمانی خود را به دست آورد اما برخی از راه‌هایی می‌توانند برای همه افراد مناسب باشند و شرکت‌هایی هستند که برای تسریع روند بهبودی افراد، محصولاتی را تولید نموده‌اند. اما باید به یاد داشته باشید که برای بهبودی یافتن تنها استفاده از ابزارهای ورزشی مختلف کافی نیست و موارد دیگری همچون خواب مناسب و رژیم غذایی سالم نیز لازم و ضروری هستند. گجت‌های تناسب اندام می‌توانند اطلاعاتی را در اختیار فرد قرار دهند که می‌توانند برای تصمیم گیری در مورد انتخاب غذایی سالم، انتخاب زمان مناسب برای خوابی کوتاه و یا استراحت برای یک روز کامل، مفید باشند اما خود آن‌ها نمی‌توانند کاری برای شما انجام دهند. برای مثال ساعت اپل شما نمی‌‌تواند برای التیام درد زانوی شما پشت آن کیسه یخ قرار دهد و یا به وسیله فیزیوتراپی درد آن را تسکین دهد.

در این مطلب قصد داریم شما را با ابزاری آشنا کنیم که می‌تواند در تسریع روند شما را یاری کنند، در بین این ابزار همه چیز دیده می‌شود از دست بند گرفته تا غلطک فوم.

  • زانو بند Zamst ZK-7

zk-7-knee-support-web2

شرکت‌های زیادی هستند که تجهیزات ورزشی مختلفی را تولید می‌کنند، اما تعداد کمی از شرکت‌ها می‌توانند مدعی تولید محصول با کیفیتی همچون Zamst ZK-7 باشند. شرکت زامست به تازگی همکاری خود را با تعدادی از قهرمانان فوق العاده ورزشی آغاز نموده است، از استیفن کاری و ملیسا آرنُت، کوه نورد گرفته تا نولان آرینادو و ستاره محبوب همه، رایان کِت اِسلَف همگی در این همکاری حضور دارند. کاری گفته است که از زانو بند Zamst A2-DX کاملا راضی است و تنها زانو بندی بوده است که از زمان جراحی مچ پای راستش از آن استفاده کرده است.

شرکت زامست از تجربه پزشکی گروه نیپون زیگمکس، که یکی از گروهای اصلی فعال در زمینه ارتوپودی در کشور ژاپن است، ریشه گرفت. تجربه این گروه موجب شد تا شرکت موفق به تولید زانوبندها و دست بندی های متنوع و همچنین ابزارهای دیگر برای تسریع روند بهبودی شود که هم ورزشکاران و هم افراد عادی می‌توانند از مزایای آن‌ها بهره مند شوند. هر یک از بخش‌های فناوی زامست با نوآوری‌های خاصی ایجاد شده‌اند و هر یک از این نوآوری‌ها برای نوع خاصی از پایداری طراحی شده‌اند. برای مثال همین محصول برای انواع مختلفی از کشیدگی رباط پا یا به اصطلاح عامیانه رگ به رگ شدگی طراحی شده است و یکی از مدافعان تیم بیسبال در آمریکا گفته است از زمان رگ به رگ شدگی پایش از این محصول استفاده کرده است. از سوی دیگر فناوری به کار رفته در این محصول با نام QUAD EXO که از چهار روش حفظ استخوان استفاده کرده است، با هدف حرکت به سمت داخلی و حرکت به سمت خارجی طراحی شده است و بند ایکس نیز متناسب با وضعیت هر فرد قابل تنظیم است

  • محرک برقی ماهیچه Marc Pro

۲۰۱۳-۱۱-۰۸

این وسیله و مدل دیگر آن یعنی Plus Marc Pro برای تسریع روند بهبودی به جای استفاده از کمپرس یخ از جریان الکتریسیته استفاده می‌کند. MARC مخفف عبارت Muscle Activated Recovery Cascade است که نوعی جریان الکتریسته با ولتاژ مخصوص است که به طور مداوم استفاده می‌شود و موجب انقباض ماهیچه‌ها می‌شود. این وسیله باعث ایجاد انژیو (باز کردن رگ‌های خون رسانی) می‌شود که به معنای رسیدن خون اکسیژن به ماهیچه‌ها و پمپاز شدن خون فاقد اکسیژن به خارج از ماهیچه‌ها است. این کار موجب احیا شدن ماهیچه‌ها و در نتیجه عملکرد بهتر است.

این روشی است که پزشکان نیز آن را توصیه می‌کنند. این وسیله به اندازه کف دست است و می‌توانید آن را همیشه در کیف باشگاه همراه خود داشته باشید. در مدل Plus برای کنترل درد فرکانس‌هایی به دستگاه اضافه شده است که می‌تواند برای التیام درد مفید واقع شود. لازم به ذکر است که این دستگاه‌ها نمی‌توانند جایگزین درمان‌های اصلی شوند و شما باید برای کسب نتیجه بهتر به یک پزشک فیزیوتراپ مجرب مراجعه کنید. اما می‌توانند در کاهش دادن یا متوقف درد ماهیچه‌ها که ناشی از کشیده شدن و کوفتگی آن‌ها است، واقعا مفید باشد.

  • کفی‌های currexSole RunPro

۲۰۱۵۰۴۲۴-۲۵۳۲۱-copy

اگر پاهایتان به خاطر اینکه یک روز طولانی در کفش بوده‌اند، می‌سوزند و نمی‌خواهید کفش‌های خود را عوض کنید، این کفی‌ها گزینه خوبی برای شما هستند. شرکت کورِکس سُل به تازگی کفی‌هایی تولید کرده است که هم برای فعالیت‌های حرفه‌ای ورزشی و هم برای فعالیت‌های متداول روزمره طراحی شده است. این کفی برای دوندگان، دوچرخه سواران و کسانی که آرزو دارند درد کمر کمتری داشته باشند، مناسب است.

تمام شش کفی تولید شده توسط شرکت در سه سطح (کم ارتفاع، متوسط و ارتفاع بلند) به بازار عرضه شده‌‌‌اند. تمام کفی‌ها ماندگاری بسیار بالایی دارند و مانند کفی‌هایی نیستند که به وفور در فروشگاه‌های وسایل طبی یافت می‌شوند و پس از چندین کیلومتر استفاده از هم متلاشی می‌شوند. این کفی‌ها می‌توانند برای یک عمر در کفش‌های شما بدون اینکه آسیب ببینند، جا خوش کنند. این شرکت همچنین با شرکت‌های دیگری همچون نایک، اسیکس و اکو همکاری می‌کند، اما استقلال خود را نیز حفظ کرده است. این شرکت اساسا گروهی از قهرمانان ورزشی و دانشمندان فعال در زمینه ورزش است که با همکاری یکدیگر نتایج جدیدترین یافته‌ها را برای راحتی پای شما و قسمت‌های دیگر بدن به کار می‌گیرند.

  • بسته بندی یخ Dr. Cool

DrCool_InfoGraphic_BlogPost_600x3151

شرکت Dr. Cool با اضافه کردن کمپرس یخ در یک کیف دستی، روش قدیمی درمان به وسیله یخ را به روز کرده است. استفاده از این کیف واقعا ساده است و به میزان زیادی مورد استقبال مردم قرار گرفته است. بیشتر بسته‌های یخ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر فرد بخواهد به صورت ایستاده استفاده کنند، باید از یک بند مخصوص یا یک تکه بند ورزشی استفاده کنند، فناوری Dr. Cool یک پارچه خنک کننده است که نه تنها سرما را در خود حفظ می‌کند بلکه یک روند تبخیر منظم برای سرمای پایدار ایجاد می‌کند. برای استفاده از این پارچه کافی است آن را مرطوب کنید و سپس ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا آماده استفاده شود. ممکن است این پارچه بر اثر یخ زدگی کمی سفت شده باشد، اما برای پیچاندن دور محل آسیب دیده به اندازه کافی انعطاف پذیر است.

بندهای دیگری نیز برای استفاده از کیسه‌های یخ موجود است اما بسیاری از آن‌ها شکننده هستند و از انعطاف پذیری لازم برخوردار نیستند، پارچه‌های Dr. Cool به اندازه کافی کشیده می‌شوند و برای کمپرس کردن هم می‌توانند به خوبی فشرده شوند. این بسته‌بندی‌ها در رنگ‌های متنوعی عرضه شده‌اند. این بسته همانند دیگر وسایل ارتوپدی نیست و در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ عرضه شده است. طول سایز متوسط در حدود ۱۲۵ سانتیمتر است و برای شانه یا کمرتان به اندازه کافی بزرگ است.

  • جوراب پای Injinji 2.0 Compression OTC

۱۸۱b6e5c43e6059752f7f18bac39e454

شرکت اینچینی به خاطر عملکرد خوبی که داشته است، قبلا امتحان خود را پس داده است. این جوراب به گونه‌ای طراحی شده است که از تاول زدن پای افراد به خصوص دوندگان جلوگیری می‌کند. همه افراد دوست دارد جوراب راحتی داشته باشند. این جوراب‌ها ظاهر عجیبی دارند، اما فاصله در نظر گرفته در بین انگشتان پا باعث شده است که هر یک از انگشتان به اندازه کافی فضای اختصاصی داشته باشند و از به هم ساییده شدن جلوگیری می‌کند.

علاوه براین جوراب‌های فشرده اینجینی کشیدگی مچ پا تا زیر زانو را افزایش داده است تا گردش هوا افزایش یابد و در نهایت سرعت روند بهبودی افزایش پیدا می‌کند. این جوراب‌ها به منظور جلوگیری از رشد باکتری‌ها از ترکیبی از پارچه‌ای جذب کننده رطوبت با نام تجاری Coolmax، و نوعی پارچه کشسانی به نام لایکرا و نایلون ساخته می‌شود، پاشنه جوراب در داخل آن دوخته می‌شود. بالای جوراب مشبک و سوراخ سوراخ است و قسمت پاشنه و قسمتی که انگشتان پا در آن قرار دارند، برای راحتی و دوام بیشتر با ابر پوشانیده شده‌اند. این جوراب‌ها در چهار رنگ عرضه شده‌اند ( بنفش، آبی، صورتی و مشکی)

  • غلطک فوم TriggerPoint GRID STK

۱

استفاده از غلطک بر روی ماهیچه‌ها پس از فعالیت ورزشی طولانی لازم و ضروری است و می‌تواند به تجدید قوای ماهیچه کمک زیادی کند. یک غلطک خوب می‌تواند سفتی عضلات را به طور کامل برطرف کند. غلطک فوم معرفی شده تا کنون یکی از پرفروش محصولات بوده است. غلطک‌های کوچک دستی نسبت به غلطک‌های بزرگ‌تر استاندارد که معمولا در کف زمین قرار می‌گیرند، انعطاف پذیرتر هستند. طراحی باریک آن‌ها باعث شده است به راحتی بتوانید آن‌ها را در دست بگیرد. پس می‌توانید برای برطرف کردن سفتی عضلانی که نمی‌توان سفتی آن‌ها را با غلطک‌های بزرگتر استاندارد برطرف کرد، از این غلطک‌ها استفاده کنید.

این غلطک از یک سطح با نام تجاری GRID بهره می‌برد. دسته‌های آن با نام تجاری AcuGRIP برای ماساژ دادن قسمت‌های باریک بدن مانند گردن عالی هستند. این غلطک‌ها در دو حجم عرضه شده است. شرکت غلطکتی مختص ماهیچه‌های فوق العاده سفت و محکم نیز ارائه داده است.

  • سیستم بهینه سازی عملکرد Whoop

Whoop-Wearable

اگر چه این وسیله در نگاه اول مانند گجت تناسب اندام فیت بیت به نظر می‌رسد اما در واقع این چنین نیست. در حقیقت می‌توان این وسله عملکردی مشابه با گجت تناسب اندام دارد و ضربان قلب، رسانایی پوست، دمای بدن و حرکت را کنترل می‌کند. اما این وسیله از یک تحلیل پیش کننده برای ارائه اطلاعات به فردی که از آن استفاده می‌کند، نیز استفاده می کنند. برای مثال از این روش تحلیلی برای تعیین میزان خواب یک قهرمان ورزشی یا یک فرد معمولی برای تجدید قوای فرد استفاده می‌کند. این وسیله میزان کشش ماهیچه‌ها و تجدید قوای پس از آن را بررسی می‌کند. این وسیله به ورزشکاران و افراد عادی کمک می‌کند تا نسبت به وضعیت خود و ضعف‌های خود آگاهی بیشتری پیدا کنند که منجر به عملکرد بهتر ورزشکار می‌شود و از آسیب دیدن بدن جلوگیری می‌کند

در حال حاضر شرکت فقط در حال همکاری با ورزشکاران حرفه‌ای، ورزشکاران دانشگاهی، نیروهای نظامی و قهرمانان المپیک است .

منبع: digitaltrend

ارسال نظر