هفتاد درصد پست های اینستاگرام نادیده گرفته می شوند

در حال حاضر اینستاگرام به یکی از مهم ترین رسانه های اجتماعی دنیا با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال تبدیل شده است. از طرفی این پلتفرم نقش مهمی را هم در صنعت موسیقی ایفا می کند.

هفتاد درصد پست های اینستاگرام نادیده گرفته می شوند

به کزارش کلیک، به منظور تاکید بر ارتباط بین اینستاگرام و موسیقی، تنها حساب کاربری نیلسن را در ماه گذشته مورد بررسی قرار می دهیم. این مطالعه نشان داد کاربران اینستاگرام نسبت به کل جمعیت آمریکا،بیشتر موسیقی گوش می دهند، و مهمتر از آن، پول بیشتری نیز نسبت به کل جمعیت آمریکا در زمینه موسیقی خرج می کنند

اگر موسیقی دانان تا به حال از قدرت اینساتگرام برای ارتباط آن ها با طرفدارانشان آشنا نبودند، بعد از این بررسی حتما آشنا خواهند شد و مطمئنا استفاده از آن را یکی از مهم ترین کارهای پیش روی خود قرار می دهند.

اما این بحرانی است که به خاطر رسانه ها به وجود آمده و با دخالت نکردن، این حرکت نزولی جدی تر خواهد شد. و در پاسخ، اینستاگرام کار بر روی روش هایی را، برای بهینه سازی بازخورد پست کاربران در دستور کار خود قرار داده است. یعنی به جای این که راه حلی برای میانجی گری ارائه داده باشد، در آتشی دمیده است.

احتمالا بهینه سازی که اینستاگرام برای آن برنامه ریزی کرده است، بر اساس میزان علاقه کاربران به محتوا، میزان برقرای ارتباط کاربران با پست ارسالی و زمان انتشار پست خواهد بود.

این چه معنی برای طرفداران موسیقی دارد؟

به جای این که فیدهای شما از پست های تصادفی انتخاب شود، اینستاگرام نمی خواهد شما هیچ گونه اطلاعات یا خبری را در مورد خواننده یا گروه موسیقی مورد علاقه خود و زمان انتشار آثار جدید آن ها، از دست دهید. پیش از این توسعه های جدید، شما فیدهایتان را از جدیدترین نوشته ها دریافت می کردید.

آیا این موضوع برای هنرمندان اهمیت دارد؟

خیلی زود است که بخواهیم بگوییم این اتفاق برای هنرمندان اهمیت دارد، اگر چه این حرکت جدید به هنرمندانی که می خواهند با طرفداران خود رابطه عمیقی برقرار کنند، خوب است. به طور مشابه، هنرمندان جدیدتر می توانند آسان تر طرفداران جدید پیدا کنند. به خصوص اگر هوشمندانه عمل کنند و پست های کاربر پسند دهند. البته همه این کارها می تواند مانند فیسبوک انجام شود، که در آن هنرمندان پست های خود را اغلب اولویت بندی و رده بندی می کنند، ولی نمی تواند برای هنرمندان تازه وارد مفید باشد و به آن ها کمکی کند.

در کل اگر بخوایم از این دید نگاه کنیم که روی آوردن به شبکه های اجتماعی و مجازی سازی فعالیت ها (حتی برگزاری کنسرت) دارای اثرات جانبی است یا خیر، باید گفت بله. در گذشته مفصل به آسیب ها و خطرات آن پرداختیم و به شما توصیه می کنیم مقالات پیشین ما را مطالعه کنید.

منبع: digitalmusicnews

ارسال نظر