کد خبر:1026549
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

رقابت فشرده فیسبوک،آمازون،یاهو برای اخذ حق پخش تلویزیونی فوتبال

فیسبوک در حال مذاکره با لیگ ملی فوتبال است تا حق پخش استریم فوتبال پنجشنبه شب در فصل ۲۰۱۶ را به‌دست آورد.

به گزارش کلیک، غول رسانه‌های اجتماعی، تنها پلتفرم آنلاینی نیست که وارد این مذاکرات شده است. با این‌حال هنوز معلوم نیست کدام‌یک از رقبا، یعنی یاهو، آمازون، ورایزون و فیسبوک واقعا آماده‌اند تا قبل از ۲۰ام مارس تصمیم نهایی را بگیرند.

حق پخش تلویزیونی NFL پنجشنبه شب ۲۰۱۶ تا کنون به شبکه‌های CBS، NBC و شبکه NFL فروخته شده است. آن‌ها در کل ۴۵۰ میلیون دلار برای پوشش بازی‌های فصل گذشته هزینه کرده‌اند. گرچه NFL به پیشنهادات پلتفرم‌های آنلاین برای پخش زنده استریم این بازی‌ها گوش می‌دهد اما به شبکه‌های CBS، NBC و شبکه NFL حق پخش آنلاین استریم را نیز داده است.

درحال حاضر فیسبوک در صدر لیست کمپانی‌هایی قرار دارد که به‌طور فعال به‌دنبال گرفتن حق پخش زنده استریم فوتبال پنجشنبه شب است اما لیست مدعیان مناسب این کار شرکت‌های قدرتمندی هستند.

ورایزون که در حال حاضر حق استریم موبایل NFL را دارد نیز پیگیر مذاکرات برای پخش استریم این بازی‌ها است. Go90 که به تازگی راه‌اندازی شده، یک سرویس پخش استریم برای تماشای برنامه‌ها در زمان اوج آن‌ها مثل پخش زنده ورزش و موسیقی است.

یاهو نیز یک خریدار بالقوه دیگر است. سال گذشته آن‌ها حق پخش استریم زنده یکی از مسابقات NFL در لندن را داشتند، اولین کمپانی بودند که این حق را با ۲۰ میلیون دلار بدست آورده است. آن‌ها به‌تازگی برای تقویت خدمات لایو استریم کارهایی از جمله راه‌اندازی یاهو ای ـ اسپورت انجام داده‌اند.

فیسبوک نیز به‌ تازگی کارهایی برای لایو استریم انجام داده است، از جمله پرداخت پول برای محتوی، مثل پرداخت پول به افراد مشهور برای محتوی لایو استریم. فیسبوک همچنین اخیرا استادیوم ورزشی فیسبوک را برای رقابت با توئیتر به عنوان یک پلتفرم آنلاین، برای بحث رویدادهای ورزشی آنلاین ساخته است. رئیس بخش مشارکت فیسبوک، دن روز، در نطق خود صریحا گفته است در حال تلاش است حق پخش لایواستریم NFL را به‌دست آورد. با این حال، مارک زوکربرگ در گذشته گفته است "شما قرار نیست به فیسبوک بیایید تا موارد همیشگی را تماشا کنید. این برای محتوی خاص است که در هیچ کجای دیگر پیدا نمی‌شود." به همین دلیل است که شرکت در نظر دارد حق پخش لایواستریم پشت صحنه در قبل، خین و بعد از بازی‌ها را نیز داشته باشد. از آن‌جا که حق پخش استریم موبایل برای این مسابقات فروخته شده‌ است، این مساله یک نقطه مهم در مذاکرات فعلی است.

درحال حاضر مشخص نیست اگر فیسبوک این حقوق را به‌دست آورد، پوشش بازی‌ها چگونه خواهد بود. این احتمال وجود دارد آن‌ها نیز همان کاری را انجام دهند که یاهو سال گذشته انجام داده است.

در این مرحله مشخص نیست کدام یک از این شرکت‌ها با NFL پای میز مذاکره بنشینند. با این حال فیسبوک درحال حرکت به سوی بازار لایواستریم است و مساله فقط زمان است که دسترسی به برخی از انواع پخش زنده ورزش دست یابد.

منبع: sporttechie

نظرها

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
دوربین جدید سونی ZV-E1 معرفی شد

دوربین سونی ZV-E1 به‌طور خاص برای ثبت ولاگ ساخته شده است و از یک سنسور فول‌فریم...

لامبورگینی رولتو 2024 معرفی شد

اونتادور برای حدود یک دهه پرچمدار محصولات گاو خشمگین ایتالیایی بود و اکنون...

تماس ماهواره ای آیفون ۱۴ به ۶ کشور جدید آمد؛ ایران هم جزو لیست است؟

اپل از ارائه قابلیت تماس ماهواره ای اضطراری آیفون 14 برای 6 کشور دیگر نیز خبر...

مایکروسافت به بینگ چت تبلیغات اضافه می‌کند

مایکروسافت تأیید کرد که در حال افزودن تبلیغات به تجربه چت با نسخه جدید بینگ...

روش جدید دارورسانی به جای تزریق

آیا خوب نیست اگر بتوان دارو را بدون استفاده از سوزن دردناک تزریق کرده و آن...

نامه سرگشاده ماسک و 1000 فعال حوزه فناوری: به‌خاطر بشریت توسعه هوش مصنوعی را 6 ماه متوقف کنید

جمعی از فعالان حوزه فناوری در نامه سرگشاده‌ای از آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی...

حالت مطالعه به نسخه دسکتاپ مرورگر گوگل کروم می‌آید

به‌روزرسانی جدید مرورگر گوگل شامل حالت مطالعه می‌شود که برای افزایش تمرکز و...

سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران کاهش یافت

طبق جدیدترین گزارش Speedtest، رتبه اینترنت ثابت و موبایل در فهرست اسپیدتست...

برای نخستین بار در جهان کامپیوتر کوانتومی IBM به یک کلینیک پزشکی اختصاص داده شد

 شرکت آی‌بی‌ام از اولین رایانه کوانتومی جهان که به تحقیقات مراقبت‌های...

قابلیت چت صوتی گروهی به زودی به واتس‌اپ اضافه خواهد شد

واتس‌اپ به شکل منسجم و متمرکز در حال بهبود است. هر چند خیلی از قابلیت‌های...