رقابت فشرده فیسبوک،آمازون،یاهو برای اخذ حق پخش تلویزیونی فوتبال

فیسبوک در حال مذاکره با لیگ ملی فوتبال است تا حق پخش استریم فوتبال پنجشنبه شب در فصل ۲۰۱۶ را به‌دست آورد.

رقابت فشرده فیسبوک،آمازون،یاهو برای اخذ حق پخش تلویزیونی فوتبال

به گزارش کلیک، غول رسانه‌های اجتماعی، تنها پلتفرم آنلاینی نیست که وارد این مذاکرات شده است. با این‌حال هنوز معلوم نیست کدام‌یک از رقبا، یعنی یاهو، آمازون، ورایزون و فیسبوک واقعا آماده‌اند تا قبل از ۲۰ام مارس تصمیم نهایی را بگیرند.

حق پخش تلویزیونی NFL پنجشنبه شب ۲۰۱۶ تا کنون به شبکه‌های CBS، NBC و شبکه NFL فروخته شده است. آن‌ها در کل ۴۵۰ میلیون دلار برای پوشش بازی‌های فصل گذشته هزینه کرده‌اند. گرچه NFL به پیشنهادات پلتفرم‌های آنلاین برای پخش زنده استریم این بازی‌ها گوش می‌دهد اما به شبکه‌های CBS، NBC و شبکه NFL حق پخش آنلاین استریم را نیز داده است.

درحال حاضر فیسبوک در صدر لیست کمپانی‌هایی قرار دارد که به‌طور فعال به‌دنبال گرفتن حق پخش زنده استریم فوتبال پنجشنبه شب است اما لیست مدعیان مناسب این کار شرکت‌های قدرتمندی هستند.

ورایزون که در حال حاضر حق استریم موبایل NFL را دارد نیز پیگیر مذاکرات برای پخش استریم این بازی‌ها است. Go90 که به تازگی راه‌اندازی شده، یک سرویس پخش استریم برای تماشای برنامه‌ها در زمان اوج آن‌ها مثل پخش زنده ورزش و موسیقی است.

یاهو نیز یک خریدار بالقوه دیگر است. سال گذشته آن‌ها حق پخش استریم زنده یکی از مسابقات NFL در لندن را داشتند، اولین کمپانی بودند که این حق را با ۲۰ میلیون دلار بدست آورده است. آن‌ها به‌تازگی برای تقویت خدمات لایو استریم کارهایی از جمله راه‌اندازی یاهو ای ـ اسپورت انجام داده‌اند.

فیسبوک نیز به‌ تازگی کارهایی برای لایو استریم انجام داده است، از جمله پرداخت پول برای محتوی، مثل پرداخت پول به افراد مشهور برای محتوی لایو استریم. فیسبوک همچنین اخیرا استادیوم ورزشی فیسبوک را برای رقابت با توئیتر به عنوان یک پلتفرم آنلاین، برای بحث رویدادهای ورزشی آنلاین ساخته است. رئیس بخش مشارکت فیسبوک، دن روز، در نطق خود صریحا گفته است در حال تلاش است حق پخش لایواستریم NFL را به‌دست آورد. با این حال، مارک زوکربرگ در گذشته گفته است "شما قرار نیست به فیسبوک بیایید تا موارد همیشگی را تماشا کنید. این برای محتوی خاص است که در هیچ کجای دیگر پیدا نمی‌شود." به همین دلیل است که شرکت در نظر دارد حق پخش لایواستریم پشت صحنه در قبل، خین و بعد از بازی‌ها را نیز داشته باشد. از آن‌جا که حق پخش استریم موبایل برای این مسابقات فروخته شده‌ است، این مساله یک نقطه مهم در مذاکرات فعلی است.

درحال حاضر مشخص نیست اگر فیسبوک این حقوق را به‌دست آورد، پوشش بازی‌ها چگونه خواهد بود. این احتمال وجود دارد آن‌ها نیز همان کاری را انجام دهند که یاهو سال گذشته انجام داده است.

در این مرحله مشخص نیست کدام یک از این شرکت‌ها با NFL پای میز مذاکره بنشینند. با این حال فیسبوک درحال حرکت به سوی بازار لایواستریم است و مساله فقط زمان است که دسترسی به برخی از انواع پخش زنده ورزش دست یابد.

منبع: sporttechie

ارسال نظر