تقابل Shutterstock و Google در حذف واترمارک تصاویر

رسانه کلیک - سرویس فروش عکس Shutterstock در مقابله با الگوریتم هوشمند حذف واترمارک تصاویر گوگل از شیوه مهندسی معکوس استفاده می کند.

تقابل Shutterstock و Google در حذف واترمارک تصاویر

قرار دادن متن و یا نشانه ای به صورت کم رنگ بر روی تصاویر (watermark) یکی از راه های اجرای قانون کپی رایت و جلوگیری از سرقت تصاویر در سایت های فروش عکس نظیر shutterstock.com است و ارایه راه حل هایی برای حذف واترمارک بدون خرید تصاویر می تواند مشکلات جدی را برای وب سایت های فعال در این زمینه به همراه داشته باشد.

چندی پیش در مطلبی با عنوان " الگوریتم جدید گوگل برای حذف واترمارک تصاویر " به معرفی و بررسی الگوریتم جدید یادگیری ماشین شرکت گوگل پرداختیم، که به صورت خودکار، و تنها در چندثانیه واترمارک تصاویر را بدون آسیب زدن به آن ها حذف می کند؛ البته در ادامه همان مطلب، گوگل استفاده از واترمارک های متفاوت با یکدیگر را راه حلی برای جلوگیری از امکان حذف ماشینی واترمارک ها بیان کرده بود.

Shutterstock نیز در پاسخ به این اقدام گوگل با اجرای مهندسی معکوس در نرم افزار تولید شده توانست با ایجاد تفاوت های جزئی که به صورت تصادفی در واترمارک هر تصویر ایجاد می شوند، مانع از حذف آن ها توسط الگوریتم گوگل شود. به گفته Martin Brodbeck از مدیران فنی ارشد مجموعه Shutterstock، تغییر میزان شفافیت و محل قرارگیری واترمارک از جمله راه حل هایی است که می توان در مقابله با نرم افزارهایی مشابه با نمونه ارایه شده توسط گوگل از آن ها استفاده نمود.

ارسال نظر