امضای توافق‌نامه ایدرو و رنو تا دو ماه آینده

رسانه کلیک - به گفته معاون برنامه‌ریزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، قرارداد این سازمان با رنو، خودروساز فرانسوی، تا دو ماه دیگر به سرانجام می‌رسد.

امضای توافق‌نامه ایدرو و رنو تا دو ماه آینده

ابوالفضل کیانی با اعلام اینکه ایدرو صرفاً به دنبال مونتاژ خودرو نیست و خواهان سرمایه‌گذاری مشترک با این خودروساز فرانسوی است، افزود: «اولین بار است که ایدرو به صورت مستقیم با یک خودروساز جهانی وارد مذاکره و همکاری شده است. در این همکاری ما هدف‌های متعددی مانند توسعه کیفیت و رقابت‌پذیری را دنبال می‌کنیم و امیدواریم در آستانه پنجاهمین سالگرد تأسیس ایدرو ، قرارداد همکاری مشترک با این خودروساز جهانی را نهایی کنیم».

وی با اعلام اینکه هر دو طرف مذاکره به دنبال دستیابی حداکثری به اهداف خود هستند، خاطرنشان کرد که هدف اصلی این سازمان داخلی‌سازی و بومی‌سازی تکنولوژی روز دنیا و ساخت خودرویی با استاندارد جهانی است.

کیانی با تأکید این موضوع که صرفاً به دنبال مونتاژ خودروهای خارجی نیستیم، تصریح کرد: «ما در مذاکرات بسیار قوی ظاهر شدیم و به دنبال سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات مشترک هستیم. یکی از علت‌های طولانی شدن مذاکرات، ایستادگی ما بر موضع خود مبنی بر سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات مشترک تحت برند رنو بوده است. خوشبختانه مراحل پایانی مذاکرات در حال انجام است و قطعاً تا پیش از استقرار دولت جدید، قرارداد همکاری با رنو به امضای مدیران عامل هر دو شرکت خواهد رسید».

شایان ذکر است که این قرارداد باید در سال ۹۵ به سرانجام می‌رسید اما به دلیل طولانی شدن مذاکرات ، تا دو ماه دیگر این توافق‌نامه به امضا می‌رسد.

ارسال نظر