فعالیت سیلیکون علیه تروریسم

تروریست ها به صورت افراطی در حال گسترش فعالیت های خود می باشند، طوری که تا حدودی به صورت آنلاین بسیاری از امور مهم خود را انجام میدهند.

فعالیت سیلیکون علیه تروریسم

به گزارش کلیک، فعالیت آن ها به طوری بوده که ایالات متحده و شرکت های در حوزه تکنولوژی تا حدودی مسئولیت پیگیری کارهای تروریست ها را به عهده نمیگیرند، اما صنعت تکنولوژی شرکت ها را وادار به این کرده است که عهده دار تمام مسئولیت این امور شوند.

با اینکه تروریست ها در سراسر دنیا در حال انجام اعمال بی رحمانه و غیر انسانی خود میباشند، دولت های مختلف و عوامل اجرای قانونی در شبکه های مجازی مانند توییتر، فیس بوک و غیره خاستار اعمال فشار بیشتر به منظور جلوگیری استفاده بی رویه و سوء استفاه گرایانه ی کاربران از اینترنت و امور مربوطه میباشند. اما ایالات متحده و صنعت تکنولوژی، مخالف این امر هستند و همچنین طبق بیانات مقامات سیلیکون: محدودیت هایی برای اعمال کاهش سرعت و استفاده از اینترنت وجود دارد و نمی توان مستقیما و بدون فراهم کردن تمهیدات ویژه دست به این اقدام زد.

این در حالی است که شخص اول ایالات متحده، باراک اوباما و وزیر سابق امور خارجه، هیلاری کلینتون در حال جنگ و مجادله با دشمنی هستند که از طریق رسانه های عمومی ضربه های بد و سنگینی به دولت و امور مربوط به آنها وارد کرده و در کار خود بسیار حرفه ای عمل کرده است.

این غیر ممکن و غیر منطقی به نظر میرسد که علیه آنها چنین قوانین سخت محدودیت های اینترنتی اعمال شود، زیرا که این عمل مانند نقض حقوق اجتماعی و آزادی بیان است.

سخنرانی سخنگوی توییتر در سانفرانسیسکو روز سه شنبه گفت : "خشونت، دزدی و یا فعالیت و ازدیاد تروریسم در شبکه اجتماعی توییتر هیچ جایی ندارد. "همچنین او اضافه کرد که: "ما مجهز به یک تیم در سراسر دنیا هستیم که بسیار فعال و عملگرا همه ی گزارش های خشونت و خشم در دنیا را تهیه میکنند. این تیم توانا به وقت مناسب نیز با نهاد های اجرای قانون در سراسر دنیا همکاری خواهند کرد."

کمپانی های بزرگ تکنولوژی و ساخت تکنولوژی مانند اپل حاضر به تغییر قوانین شخصی و خصوصی خود برای حفظ و دفاع از امنیت جهانی نمی باشند.با وجود تماسهای مکرر مقامات ایالات متحده برای بازخوانی پیام های رمزگذاری شده که تنها توسط عوامل قابل اعتماد و تعیین شده قابل باز شدن و بررسی هستند. شرکت اپل و سایر عوامل مربوط به این امر در منطقه "دره سیلیکون" اجازه کوچکترین دسترسی به این پیامها را به آن ها ندادند.

طی نامه ای در ماه می ، اپل، توییتر، ادوبی و 137 شرکت دیگر بیان کردند که اجازه دولت به نفوذ به حریم شخصی و پیام های شخصی و رمزگذاری شده باعث تضعیف تکنولوژی و عدم اعتماد به آن می شود. در پاسخ به درخواست بازبینی مجدد شرکت ها و تجدید نظر آن ها برای درخواست دولت، اپل شعار خود را بیان کرد: "حفظ حقوق و حریم شخصی از پایه های اصلی تکنولوژی های جدید این کمپانی است."

به گزارش نیویورک تایمز در روز سه شنبه،حساب های کاربری بیشتری برای گروهک های تروریستی در حال فاش شدن می باشند. همچنین شرکت های رسانه های اجتماعی در حال تلاش برای ارائه خدمات به صورت آفلاین به این گروهک ها می باشند. این امر خود نشان دهنده این است که تا چه حد حفظ کردن این گروهک ها برای جلوگیری استفاده از این سرویس ها سخت و غیر قابل کنترل است. برای مثال یک گروه رسانه اجتماعی که خود را بنام "آساوتیری" معرفی کرده است، باعث جلوگیری از ایجاد حساب کاربری جدید حول قوانین امنیتی توییتر می شود. هنگامی که این گروه آنلاین باشد، طوری فعالیت های خود را تنظیم می کنند که امور توییتر را مختل کنند و وفقه در آن بیاندازند.

به گفته ی سخنگوی فیس بوک در بزرگترین مجمع جهانی رسانه های اجتماعی ، فیس بوک هم برای جلوگیری از این اعمال غیر انسانی تروریست ها و گروهک های تروریستی از این مسئله پشتیبانی میکند.اگر ما از حمله ی قریب الوقوع و یا حمله ی تروریستی که منجر به حادثه و یا تلفات شود با خبر شویم، قوانین سایت این اجازه را میدهد که تمام اطلاعات مربوطه را در اختیار عوامل و مجریان قانون قرار دهیم تا از آن جلوگیری شود.

تنها دو روز بعد از طریق آدرس وبگاه اوباما در دفتر اووال، گروه افراطی ISIS در صدر گروه های افراطی اینترنتی و مجرم قرار داده شد. همچنین "سناتور دیان فینشتین" در حال احیای شرکت هایی می باشد که گزارش فعالیت تروریستی مختلف را به صورت آنلاین به آن ها ارائه دهد و در قبال این گزارشات هم بار مالی خوبی برای شرکت و فرد گزارش دهنده خواهد داشت.

سخنرانی سناتور فینشتین(Feinstein) دموکرات کالیفرنیا در روز سه شنبه اظهار داشت : "این اطلاعات می تواند به عنوان اطلاعات مفید و کلیدی در تشخیص و توقف گروهک های تروریستی برای گسترش فعالیت و حملات خود باشد، ولی برای این امر مهم نیاز به پشتیبانی و کمک شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی میباشد. "

هنگامی که حملات و انفجار های مرگبار توسط گروهک های تروریستی در پاریس، بیروت، مالی، سان برناردینو و کالیفرنیا طی چند هفته پیش اتفاق افتاد، گفتگو و پافشاری برای نفوذ به پیام ها و ارتباطات رمز گذاری شده شروع شد و موضوعی بسیار بحث برانگیز و داغی در این میان به حساب می آید که گویا اصرار و پافشاری بر این موضوع فروکش نخواهد کرد.

طی مصاحبه ای که با مارک مک کارتنی، معاون رئیس جمهور در سازمان نرم افزار و برنامه ریزی انجام شد، ایشان بیان کردند: فشار و اصرار بر نفوذ به پیام ها و ارتباطات امنیتی افزایش خواهد داشت و با پیگیری مصرانه ای دنبال میشود.

لایحه ی جدید سناتور فینشتین برای خنثی کردن کارها و حملات تروریستی و گروهک ها، دسترسی به تمام سرویس های آنلاین شبکه میباشد.ارائه دادن و فراهم کردن خدمات ارتباطات الکترونیکی و همچنین وجود امکان ارسال اطلاعات از راه دور برای ارائه گزارش ها بصورت آنلاین و لحظه ای از همه نقاط به مرکز دریافت اطلاعات برای جلوگیری از وقوع حمله و یا فعالیت تروریستی از موارد این لایحه بود.

این اطلاعات ارسالی باید شامل گزارشی از توزیع اطلاعات مربوطه به مواد منفجره، دستگاه های مخرب و سلاح های کشتار جمعی باشد. لایحه ای که سناتور فینشتین تنظیم کرد در دو صفحه نیاز های فعلی خود را بیان کرد ولی از اینکه در آینده چه مواردی ممکن است برای بهینه تر و با کیفیت تر کردن مبارزه علیه گروهک ها نیاز باشد را عنوان نکردند.

سناتور فینشتین در تلاش بود که این لایحه را در قالب یک قانون به عنوان بخشی از بودجه اطلاعاتی مجلس سنا در سال جاری تصویب کند، ولی سناتور رون وایدن (دموکرت اوریگن) آن را رد کرد، زیرا نگران این بود که این لایحه منجر به اعمال نظارت و کارهای بیهوده ای گردد که وقت و هزینه زیادی در بر دارد.

طبق گزارشات و درخواست های از قبل ذکر شده، سازمان برنامه ریزی و نرم افزار و سایر ارگان های مربوط به تکنولوژی در حال بازگشت به فعالیت و موضع قبلی خود میباشند، مک کارتنی اضافه کرد: طبق لایحه ارسالی، حریم خصوصی افراد قربانی این موضوع برای جلوگیری از ضررهای وارده و حملات احتمالی خواهد شد و سود دیگری در پی نخواهد داشت.

از بیانات مک کارتنی که به صورت مکتوب در اختیار بود می توان به این اشاره کرد که با توجه به حملات تروریستی اخیر انجام شده، باید اعمال ویژه ای نسبت به حفظ جان مردم و تامین امنیت آن ها صورت پذیرد، ولی این اعمال نباید بصورت تشکیل دادن کنگره ای باشد که مردم توسط دولت زیر نظر گرفته شوند و مردم باید از حقوق اولیه خود کاملا برخوردار باشند.

"اوا گالپرین" تحلیل گر سیاست جهانی در امر تکنولوژی های الکترونیکی بیان کرد: اگر کنترل کاربران زیر نظر داشتن فعالیت آن ها به عنوان یک وظیفه جدید شرکت ها و کمپانی های تکنولوژی تعریف شود به این صورت که برای هر کاربر اینترنتی یک نگهبان و قاضی تعیین شود تا فعالیت های کاربر از اینترنت به اندازه کافی استفاده کند(عدم افراط گرایی) و همچنین فعالیت هایش هم سو و هم جهت با تروریست نباشد، کاربران زیادی را از دست خواهیم داد و با مشکلی بزرگ و حل نشدنی روبرو خواهیم شد.

Cnet

ارسال نظر