دره سیلیکون حاضر به پرداخت حقوق کافی به کارمندان نیست

سیلیکون ولی، ممکن است به عنوان یک سکوی طلایی پیشرفت در صنعت فناوری محسوب شود اما مدیران کارگزینی می‌گویند که نمی‌توانند برای جلب‌توجه کارجویان، پول کافی به آن‌ها پرداخت کنند.

دره سیلیکون حاضر به پرداخت حقوق کافی به کارمندان نیست

هیچ فرصت بهتری از امروز برای تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس کامپیوتر، وجود نداشته است اما صحبت با مدیران کارگزینی، داستان متفاوتی را برای شما نمایان می‌کند.در ابتدا بهتر است خبر خوب را بگوییم: 78 درصد از مدیران کارگزینی در سراسر صنعت فناوری می‌گویند که به دنبال استخدام نیروهای بیشتری در نیمه اول سال 2016 در مقایسه با نیمه اول سال جاری هستند. این خبر بر اساس مطالعه‌ای منتشر شده که توسط وب‌سایت مشاغل فناوری Dice انجام شده است. طبق این بررسی، 71 درصد از شرکت‌ها اظهار داشته‌اند که به دنبال تقویت گروه‌های فناوری خود با درصد افزایش دورقمی و یا بیشتر در تعداد کارکنان هستند.

به گزارش کلیک ،علیرغم این خبر دلگرم‌کننده، وب‌سایت Dice می‌گوید که به اندازه کافی نیروی مستعد برای به‌کارگیری در مشاغل فناوری وجود ندارد و افرادی که خواهان استخدام در این موقعیت‌های شغلی هستند به دنبال حقوق‌هایی‌اند که از توانایی پرداخت بسیاری از مدیران، خارج است.

نزدیک به دوسوم مدیران کارگزینی گفته‌اند که دستورالعمل‌های پرداخت حقوق در شرکت‌های آن‌ها، مانع از پر شدن موقعیت‌های شغلی شده است. این به این معنی است که آن‌ها نمی‌توانند به کارجویان آینده‌نگر، مطابق رقم‌های درخواستی آن‌ها حقوق بپردازند و این پدیده از سال گذشته، 58 درصد رشد داشته است.

باب ملک، رئیس وب‌سایت Dice گفت:"به نظر نمی‌رسد که بازار استخدام چالش‌برانگیز کنونی، به‌زودی شفاف شود."

می‌توان به این مطالعه، از دو زاویه نگاه کرد: از یک طرف، این نشان‌دهنده نیاز روزافزون موتور نوآوری در صنعت فناوری برای جذب نیروهای جدید و در دسترس بودن فرصت‌های طلایی پیشرفت به دلیل توسعه فزاینده اینترنت است.

اما از طرف دیگر ممکن است نشان‌دهنده انتظار کارکنان برای دریافت حقوق بیشتر باشد و اینکه آن‌ها تمایل دارند از امکان دریافت سهام، حقوق‌ 6 رقمی و مزیت‌های شغلی از قبیل غذا و حمل‌ونقل رایگان، برخوردار شوند. هرچند شرکت‌ها تمایلی به ارائه این امکانات ندارند اما کارکنان به دنبال آن‌ها هستند. نزدیک به نیمی از مدیران کارگزینی در این بررسی اظهار کرده‌اند که آن‌ها به تقاضاهای بیشتری برای افزایش حقوق در مقایسه با 6 ماه گذشته، پاسخ داده‌اند.

پس چه چیزی کارجویان را به استخدام در یک شرکت، ترغیب می‌کند؟ مدیران در پاسخ به این سوال، از پاداش‌های حقوقی و تامین مخارج جابجایی به عنوان مسائل کلیدی نام‌ برده‌اند که در حال حاضر طعم کار را برای کارجویان شیرین می‌کند.

منبع: cnet.com

ارسال نظر