ایستگاه فضایی شبیه سازی شده در کشور چین

رسانه کلیک - دانشگاهی در چین و شهر پکن اتاقکی در شرایطی مشابه یک ایستگاه فضایی ساخته و در آن به بررسی تأثیرات فضا بر روی بدن انسان‌ها می‌پردازد.

ایستگاه فضایی شبیه سازی شده در کشور چین

دانشجویان دانشگاه پکن، اتاقکی با درب‌های فولادی ساخته‌اند که شرایطی مشابه با ایستگاه فضایی در سیاره‌ای دیگر دارد. افراد در این اتاقک شرایط زندگی در سیاره‌ای ناآشنا و بدون هیچ‌گونه بافت گیاهی را تجربه می‌کنند، در این اتاقک هر چیزی که انسان برای یک زندگی خوب نیاز دارد حذف‌شده است.

۴ دانشجو از دانشگاه پکن قصد دارند تا شانس خود را برای زندگی در این اتاقک شبیه‌سازی‌شده امتحان کنند و ۲۰۰ روز در اتاقک زندگی کنند تا شرایط فضانوردان را به‌خوبی درک کنند. لیو گوانگوئی، دانشجوی دکترا، در رابطه با این تجربه گفته است که بدون شک تجربه فضای زندگی در فضا متفاوت و بی‌نظیر خواهد بود.

چین ایستگاه فضایی خود را در زمین بر روی انسان‌ها آزمایش می‌کند

چین قصد دارد تا به یک قدرت جهانی درزمینهٔ اکتشافات فضایی تبدیل شود و در سال ۲۰۱۸ هم‌چین برای اولین بار اولین پروب را به سمت تاریک ماه می‌فرستد. بر اساس برنامه‌های سازمان فضانوردی چین تا سال ۲۰۳۶ تعدادی فضانورد چینی در ماه با کاوش‌های بزرگی دست پیدا خواهند کرد.

در رابطه با فضای داخلی اتاقک شبیه‌سازی‌شده، باید گفت که اکسیژن لازم برای تنفس دقیقاً محاسبه‌شده و انسان داخل این اتاقک احساس ناراحتی ازنظر تنفسی نخواهد داشت. البته محققان به این نکته اشاره‌کرده‌اند که گذراندن زمان طولانی در اتاقک شبیه‌سازی‌شده، مشکلات روحی روانی جدی را در پی خواهد داشت.

چین ایستگاه فضایی خود را در زمین بر روی انسان‌ها آزمایش می‌کند

لیو گوانگوئی، دانشجو دانشگاه پکن، تجربه ۶۰ روز زندگی در اتاقک شبیه‌سازی‌شده را داشته و بعد از ۶۰ روز تجربیات تازه و جالبی به دست آورده است و نکته اصلی که بر آن تأکید داشته احساس خستگی شدید بعد از ۶۰ روز بوده است.

پروژه ۲۰۰ روز در اتاقک شبیه‌سازی‌شده بدون دریافت هیچ‌گونه نور طبیعی کمی خطرناک به نظر می‌رسد و باید با دقت بیشتری این تصمیم گرفته شود. البته لیو گوانگوئی اشاره کرده که هدف این پروژه تنها بررسی تأثیرات محیط فضا بر بدون انسان بوده است.

ارسال نظر